۸۰ درصد مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: اکنون ۸۰ درصد از ظرفیت ۲۳۴ میلیون مترمکعبی سدهای استان خالی است.

«وحید واسطه» با بیان اینکه ۸۰ درصد مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: اکنون تنها 47 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای استان ذخیره است که این رقم در مدت مشابه پارسال 64 میلیون مترمکعب بوده است.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بیان کرد: کاهش بارندگی ها سبب کاهش شدید ذخیره آب در سدها شده و اکنون بهترین وضعیت برای ذخیره سازی آب مربوط به سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان است، در مخزن این سد ۲۳ میلیون متر مکعب آب ذخیره است که میزان آب در این سد در همین موقع از پارسال ۲۶ میلیون متر مکعب بود.


وی گفت: اکنون ۳۸ درصد از مخزن سد شیرین دره پُر است.


واسطه اظهارکرد: بدترین وضعیت برای سدهای استان مربوط به سد بارزو در شیروان است به طوری که تنها  ۱۳ درصد از مخزن این سد پُر است.


وی گفت: در یک ماهه سال زراعی جاری، 3.6 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در این مدت میزان خروجی آب از سدهای استان سه میلیون مترمکعب ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش دارد.

کد خبر 1227783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha