واگذاری عرصه ساختمان های احداثی در اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت

حیدری گفت: عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در زنجان، من‌جمله مناطق نجف آباد و اسلام آباد تعیین تکلیف و واگذار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از راه و شهرسازی استان زنجان، عبدالله حیدری افزود: این طرح در سطح استان شامل عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت واقع در محدوده یا حریم شهرها و شهرک‌هایی است که قبل از تاریخ ۱۳۹۴.۱.۱ احداث بنا شده است.

 

وی یادآورشد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در راستای آئین نامه اجرایی مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که با موضوع تعیین تکلیف عرصه ساختمانهای احداثی در اراضی دولتی که توسط اشخاص قبل از تاریخ مذکور تصرف و براساس طرح‌های مصوب شهری در آن ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره برداری است، به مالکین اعیانی واگذار می‌کند.

 

حیدری اظهار داشت: در این راستا مالکین اعیان احداثی در اراضی تصرفی دولتی، مشمول آئین نامه اجرایی قانون بودجه سال جاری باید جهت رسیدگی و تعیین تکلیف و واگذاری عرصه تصرفی با در دست داشتن مدارک و مستندات مالکیت اعیان (از قبیل اسناد رسمی، صلح نامه و مبایعه نامه و سایر موارد) و همچنین مدارک شناسایی از قبیل (شناسنامه و کارت ملی مالک اعیان و همسر) و سایر مدارک و مستندات مربوط به ساختمان احداثی از قبیل قبوض (آب، برق و گاز و تلفن)، پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و غیره به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مراجعه کنند.

 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این مالکین تا پایان سال ۱۴۰۱ مهلت دارند نسبت به اجرای آئین نامه مورد نظر اقدام کنند.

 

حیدری تاکید کرد: متقاضیان جهت بهره مندی از تسهیلات مندرج در آئین نامه اجرایی قانون مذکور باید قبل از اتمام مهلت اجرای مصوبه هیأت وزیران درخواست‌های خود را به همراه مدارک و مستندات به اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست استفاده از تسهیلات مقرر در آئین نامه هیأت وزیران اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۷۷۴۸۱۱ تا ۱۳ تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح کنند و لذا درخواست‌های خارج از مهلت اجرای مصوبه قابل پذیرش نیست.

 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، خاطرنشان کرد: اراضی تصرفی شامل اراضی دولتی در داخل محدوده حریم شهرها و شهرک‌ها که در مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن بوده و توسط اشخاص حقوقی و حقیقی قبل از تاریخ ۱۳۹۴.۱.۱ تصرف و یا احداث شده و در حال بهره برداری باشد مشمول این آئین نامه هستند.

 

حیدری با بیان اینکه این آئین نامه مشمول بناهای ساختمانی با مصالح با دوام است، افزود: آن دسته از اراضی که صرفاً در آن بصورت ساختمان‌های پیش ساخته، دیوار کشی و غرس اشجار، کشت و زراعت انجام شده است از شمول این آئین نامه خارج هستند. همچنین عرصه تصرفی در اراضی مسکونی باید حداکثر معادل حد نصاب تفکیک طرح‌های مصوب شهری بوده و با بنای احداثی تناسب داشته باشد به نحوی که میزان عرصه از چهار برابر اشغال بیشتر نباشد.

 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: افرادی می‌توانند از این امتیاز (طرح تعیین تکلیف و واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی دولتی) استفاده کنند که خود یا همسر آنها از دولت، مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی زمین و یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند.

 

حیدری افزود: همچنین بر اساس این مصوبه، شهرداری‌ها مکلف هستند طی بازه زمانی ۱۰ روز نسبت به پاسخ اداره کل راه و شهرسازی استان و دفاتر رسمی از حیث انطباق عرصه با طرح مصوب شهری اقدام کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1227802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha