۴۴۰ میلیارد ریال از تعهدات خیرین مدرسه ساز جذب شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۴۰ میلیارد ریال از تعهدات خیرین مدرسه ساز این استان جهت ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی جذب شده است.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهارکرد: امسال 51 پروژه آموزشی توسط خیرین خراسان شمالی درحوزه ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی صورت گرفت که با اتمام این تعداد طرح،  440 میلیارد ریال از تعهدات خیرین استان جذب شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز، ۴۳ تعهد توسط ۴۳ خیر به مبلغ ۴۲۴ میلیارد ریال برآورد شد.

 

فلاح اضافه کرد: اکثر خیرین مدرسه ساز استان آقا هستند و تعدادی خیر ملی و خارج از استان هستند که با همکاری چند موسسه خیرین که صورت گرفته، خیرین خوبی جذب شده اند.

 

وی بیان کرد: همچنین برای تعمیر، تجهیز و استانداردسازی مدارس 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 120 مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی است که این میزان ۱۱ درصد مجموع مدارس استان را تشکیل می دهد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: در مجموع یک هزار و ۵۰۰ مدرسه با هفت هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان دایر است و میانگین فضای آموزشی در این استان پنج متر و ۳۰ سانتی متر و  میانگین کشوری هم پنج متر و ۲۰ سانتی متر است.

 

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 

 

 

 

کد خبر 1227805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha