وزارت بهداشت حداقل ۱۰ دستگاه آمبولانس از آمبولانس‌های وارداتی مصوبه مجلس را به دزفول اختصاص دهد

آوایی گفت: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر واردات یک هزار دستگاه آمبولانس، وزارت بهداشت حداقل ۱۰ دستگاه آن را به دزفول اختصاص دهد.

سید احمد آوایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با اشاره به دیدار با وزیر بهداشت بیمارستان یازهرا (س)، دزفول را از اولویت های درمانی آموزشی منطقه دانست و اظهار کرد: طبق برآورد وزارت بهداشت مبلغ مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: طی هماهنگی و قول مساعد معاون رئیس جمهور مقرر شده ۶۰ میلیارد تومان آن از محل کمک های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مابقی اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ملی و مصوبات سفر ریاست جمهور تامین شود، لذا ضروری است پیگیری ها در این خصوص از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان باشیم.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به هفت سال است حتی یک دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی دزفول تخصیص نیافته اضافه کرد: ضروری است وزارت بهداشت نسبت به اختصاص حداقل ۱۰ دستگاه آمبولانس از یک هزار دستگاه آمبولانس وارداتی مصوب مجلس شورای اسلامی به دانشگاه علوم‌ پزشکی دزفول دستورات لازم را اختصاص دهد.

 

آوایی همچنین خواستار تصویب مرکز تحقیقاتی تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول از سوی وزارت بهداشت در شورای گسترش شد.

 

وی با اشاره به وجود بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول عنوان کرد: این بیمارستان خدمات رایگان درمانی به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می دهد که بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان از تمام نقاط خوزستان و استان های ایلام، لرستان و حتی دیگر شهرهای کشور هستند و در این بیمارستان با امکانات به‌روز توسط خیرین به هشت هزار بیمار سرطانی خدمات درمانی ارائه می شود.

 

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ارائه خدمات شیمی درمانی، پرتودرمانی و فرانشیز رایگان توسط بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) دزفول وزارت بهداشت با تقاضای تحویل یک دستگاه توموتراپی مدل x9 با موافقت کند.

 

کد خبر 1227816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha