اجرای طرح قامت سنجی بانوان روستایی در آران و بیدگل

رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل از اجرای طرح قامت سنجی بانوان روستایی در بخش کویرات این شهرستان خبر داد.

ابوذر فردنژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طرح ملی سنجش ساختار قامتی و ناهنجاریهای اسکلتی ویژه زنان و دختران روستایی با حضور پرشور بانوان در سالن ورزشی روستای محمد آباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل افزود: این طرح با هدف افزایش سلامت ساختار بدنی زنان و دختران روستایی و تشویق آن‌ها به ورزش به همت اداره ورزش وجوانان شهرستان آران وبیدگل و با همکاری هیئت ورزش روستایی، نمایندگی اداره ورزش وجوانان در بخش کویرات ، دهیاری و پایگاه بسیج محمدآباد بخش کویرات و مربیان ورزشی آن منطقه اجرا شد.

 

فردنژاد ادامه داد: همچنین در قالب این طرح حرکات ورزشی اصلاحی جهت رفع ناهنجاری های اسکلتی توسط مربی بانوان خانم هدایی آموزش داده شد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل تصریح کرد: طرح ملی سنجش ساختار قامتی در واقع اندازه‌گیری وضعیت درست اندام فوقانی و ساختار قامتی (اسکلتی) در راستای رفع ناهنجاری‌ها با استفاده از تمرینات اصلاحی است که زنان شاغل روستایی در اثر فعالیت‌های متعدد و تکرار حرکات نادرست در استفاده از عضلات دچار ناهنجاری می‌شوند.

 

ابوذر فردنژاد افزود: این طرح کوشید تا با آگاه‌سازی زنان روستایی جهت تطبیق فعالیت‌های حرکتی متناسب با مشاغل روستایی به حفظ وضعیت استاندارد قامت، اسکلت و عضلات زنان کمک کند و دانش‌افزایی ورزشی و تندرستی را افزایش دهد.

 

روستای محمدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل با دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق این شهرستان واقع شده است./

کد خبر 1227823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha