۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

مولوی گفت: ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نیمه نخست امسال به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

«محسن مولوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ۵۲۰ رشته مشاغل خانگی در استان تعریف شده است و هریک از متقاضیان با ارائه مدارک لازم در خصوص فعالیت در هریک از رسته ‌ها می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال از محل تسهیلات تبصره ۱۸، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شد که جذب آن می تواند تحول بزرگی را به وجود آورد.

 

وی از جذب ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان، صاحبان ایده و فعالان اقتصادی در روستاها محدودیت منابع اعتباری وجود ندارد و تسهیلات مطابق دستورالعمل با نرخ ۶ درصد و بازپرداخت ۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

 

مولوی، اضافه شدن تسهیلات تبصره ۱۶ را از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در رونق اشتغالزایی دانست و گفت: از این محل نیز یک هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد به استان اختصاص داده شده که برای پرداخت آن منتظر ابلاغ بانک مرکزی هستیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری استان در تابستان امسال را هشت درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری نسبت به تابستان سال گذشته ۴٫۴ درصد کاهش یافته است.

 

کد خبر 1227837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha