میزبانی خوزستان از چهل‌وپنجمین دوره مسابقات ملی قرآنی جمهوری اسلامی

چهل‌وپنجمین دوره مسابقات ملی قرآنی جمهوری اسلامی دهه سوم دی‌ماه سال جاری در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حمید مجیدی‌مهر امروز دوشنبه (۹ آبان) در جلسه هماهنگی مرحله کشوری چهل‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما 2 رویداد مهم در کشور داریم که یکی مرحله کشوری مسابقات قرآن جمهوری اسلامی و دیگری مرحله بین‌المللی این مسابقات است که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شوند.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه خوزستان به عنوان یکی از قطب‌های قرآنی کشور میزبان شایسته‌ای برای قرآنیان ممتاز و منتخب جمهوری اسلامی است افزود: خوزستان امسال میزبان مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور در مرحله ملی است.

 

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در دهه سوم دی ماه 1401 در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی خوزستان استقبال خوبی از این میزبانی کردند و به نظر می‌رسد این دوره یکی از دوره‌های شاخص مسابقات قرآنی خواهد بود.

 

مجیدی‌مهر ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در خوزستان باشیم و ادامه داد: برآورد ما از هزینه مسابقات کشوری در استان خوزستان در حدود 10 تا 12 میلیارد تومان است که با مشارکت شرکت‌ها و دستگاه‌های استان تأمین خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده مسابقات بانوان در مجموعه گیت بوستان و مسابقات آقایان در سالن اجتماعات شرکت ملی نفت برگزار شود خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری مسابقات، برگزاری 100 محفل انس با قرآن با حضور برگزیدگان قرآنی کشور در کل استان پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز نیز عنوان کرد: با نظر حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، این افتخار نصیب خوزستان شد که میزبان منتخبان قرآنی کشور در مرحله ملی چهل و پنجمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه کشور باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات بین 400 تا 500 نفر شرکت‌کننده و داور دی ماه سال جاری در استان خوزستان حضور پیدا خواهند کرد که در حال برنامه‌ریزی‌های برای هر چه بهتر برگزار کردن این رویداد قرآنی هستیم.

 

لازم به ذکر است، با توجه به اینکه خوزستان علاوه بر حوزه قرآنی، یکی از استان‌های برجسته در بخش تواشیح است است مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان پینشهاد کرد این استان به عنوان پایتخت نغمات و آواهای دینی و قرآنی در کشور ثبت شود که مورد استقبال رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفت و بنا شد این موضوع به عنوان مصوبه این جلسه، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

 

کد خبر 1227894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha