عامل دوم حادثه تروریستی شیراز با رعایت اقدامات پدافندی دستگیر شد

حجت الاسلام خطیب گفت: با رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافند غیرعامل در شیراز با همت سربازان گمنام امام زمان عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات در همایش ملی پدافند غیرعامل گفت: آنچه می تواند در مقابل تهدید از کشور ، دولت و ملت ما را حفاظت کند، صنعتی است که همه باید در ایجاد آن تلاش کنیم و انشاءالله نصرت الهی شامل حال ما می شود.

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امنیت بر همه امور اولویت دارد و پایه و بنیان تمام امور کشور است، گفت: آنچه امنیتی را تهدید می کند، اولویتی است که باید به آن پرداخته شود که این امنیت می تواند در حوزه  زیستی، اجتماعی و یا زیرساختی باشد. وقتی موضوع امنیت مطرح می شود باید همه با تمام توان آن را در جهت حفظ و ارتقای پایداری به کار بگیریم و یکی از مهمترین عوامل حفاظتی و پاسداری از این امنیت در مقابل تهدیدات گسترده دشمنان، پدافند غیرعامل است.

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه پدافند غیرعامل اگر بتواند هوشمند، فعال، موثر و مصونیت زا باشد، می تواند در جهت برقراری امنیت ما نقش جدی ایفا کند، یادآور شد: امنیت یکی از عوامل اولویت دار و مهم کشور است و البته ارزیابی آن کمتر از اهمیت آن نیست؛ بنابراین ما نیازمند ارزیابی مستمر، نظارت و کنترل برآورد نسبت به آن هستیم.

 

وی گفت: امروز تهدیدات نوین و متغیر در کشور وارد شده، بنابراین باید نسبت به هوشمندی، پیش بینی و درک آن برای عملیاتی کردن هدایت و رهبری مواجهه با این تهدیدات اقدامات جدی صورت گیرد.

 

وی گفت: امروز اگر تهدیدات سایبری یکی از تهدیدات است که مستمر ما را تهدید و با آن مواجه هستیم، باید در اولویت دفاعی کشورمان قرار بگیرد.

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن امروز از فناوری های نو به نفع خود و برای تهدید علیه ملت ما استفاده می کند، تصریح کرد: سازمانی که بتواند برای مقابله با این تهدیدات هوشمندانه پیش بینی و پیشگیری کند و نسبت به آنچه که حاصل می شود مصونیت زایی کند، می تواند در حوزه پدافند و مقابله با این تهدیدات توفیق به دست آورده و موفقیت های خوبی کسب کند.

 

وی گفت: زمانی که ملت ما می خواهد ملتی مستقل، پیشرو و تمدن ساز باشد، دشمن نیز می خواهد تهدیداتی را متوجه کشور ما انجام دهد، پس باید نسبت به آن تمهیدات لازم را پیش بینی کنیم و از آنچه ظرفیت درونی کشور است و همچنین ظرفیت های بیرونی در آسیا و جهان استفاده کرده و در جهت ایجاد آفند و پدافند کارآمد در کشور استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به موفقیت های ایران و ورود آن به سازمان های بین المللی در سطح دنیا خاطرنشان کرد: قرارداد شانگهای و همکاری با کشورهای آسیایی می تواند یکی از  فرصت ها و قابلیت هایی باشد که در جهت قدرتمند شدن کشور از آن بهره می بریم.

 

حجت الاسلام خطیب با بیان اینکه با یک جنگ هیبریدی، ترکیبی، هوشمند و مستمر از سوی دشمن مواجه هستیم، گفت: اگر امروز دشمنی در اغتشاشات تجلی پیدا می کند یا تجمعی برگزار شده و اقداماتی از این قبیل تعریف می شود به همین اقدامات محدود نمی شود.

 

وی ادامه داد: بیش از 40 سال است که دشمن هر روز با توطئه، فتنه، کودتا و استفاده از گروهک ها و نفاق و البته تهاجم فرهنگی هرچه در توان خود دارد، به کار گرفته است و امروز نیز هدف براندازی، تجزیه و تضعیف انقلاب، کشور و ملت ما را در ابعاد گوناگون تعریف کرده و برای این منظور با بحران آفرینی و استفاده از اقدامات خشن و هنجارشکنی و عملیات های مختلف این اهداف را پیش می برد.

 

وی تصریح کرد: در فتنه اخیر با اعتراض روبرو نیستیم بلکه با اغتشاش روبرو هستیم. در اعتراض کشتن، آتش زدن، آسیب رساندن در جایی تعریف ندارد؛ پس هر چیزی که در بحث های اجتماعی و بحث های نخبگان و دانشجویی همراه با خشونت و تهدید می شود، غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد.

 

وزیر اطلاعات افزود: آنچه را دشمن به  شکل مسلحانه در بلوچستان و کردستان دنبال می کند، غیر از تجزیه طلبی تعریف دیگری ندارد، بنابراین آنچه با آن مواجه هستیم یک بسته کامل است که سرویس های اطلاعاتی، رسانه های بیگانه کشورها را به عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی ای که ایجاد کردند، آن را دنبال و بحران می آفرینند.

 

وی گفت: یکی از سردمداران اروپایی در مورد اغتشاشات اخیر می گوید این همان چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم، بنابراین بهانه و عاملی برای شروع و موج آفرینی و بحران افزایی و تهدیدی برای ملت ایجاد شده و اهداف خود را در این زمینه دنبال می کنیم.

 

وزیر اطلاعات افزود: پیش از این نیز جلسات متعددی توسط رژیم صهیونیستی، سرویس های آمریکایی سعودی و برخی کشورهای اروپایی در جهت برنامه ریزی این اغتشاشات برگزار شده که محتوا و مطالب آن وجود دارد و مستندات آن در دست دستگاه اطلاعاتی  کشور است.

 

وزیر اطلاعات گفت: عمده هدایت و رهبری این اغتشاشات را دشمنان ملت ایران رهبری می کنند و عوامل سنتی از جمله گروهک های تروریستی بازیچه این خیمه شب بازی هستند و همه کسانی که عوامل و بازیگران این خیمه شب بازی را تشکیل می دهند را دربر می گیرد.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: در داخل هم می توانیم اقلیتی که پرخاشگر و خشونت زا است را ببینیم که در این اقلیت با گروهی مواجه ایم که آموزش دیده اند، سازمان یافته، مزدوری کرده و مدارکی در این زمینه وجود دارد که پول گرفته و امکاناتی را دریافت کرده اند که این امکانات به طور مستقیم و یا با آموزش در کشورهای مختلف به صورت غیر مستقیم در فضای مجازی این زمینه را برای آنها فراهم کرده است.

 

وی گفت: ما اکثریتی در اغتشاشات می بینیم که محصول آسیب های اجتماعی ما است؛ پس کسانی که امروز در این کشور مسئولیت اجتماعی دارند، باید برای این اکثریت آسیب دیده تدبیری کنند. ما در مواجهه با اجتماعی که در میان دشمنان ایجاد شده است، توان و اقتدارمان را مدیون حضور مردم و همراهی آنها هستیم. مشارکت اجتماعی و سرمایه اجتماعی از اولویت هایی است که در جهت ارتقای آن باید برای حفظ امنیت کشور تلاش کرد و مطالبات و نارضایتی ها و آنچه را که نیاز اجتماعی مردم ما در موضوعات اقتصادی و غیره است را باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت اگر امروز بعد از پایان نسبی و میرایی اغتشاشات و این فتنه و اظهار یاس علنی نسبت به آنچه اتفاق افتاده است را می بینیم که دست به اقدمات خشونت آمیز و تروریستی می زنند و این چیزی است که در آتش زدن ها، کوکتل مولوکوف ها و عملیات تروریستی شاهچراغ شاهد آن بودیم.

 

وی گفت: نکته دیگری که ما در همین آینده نزدیک با آن مواجه می شویم، این است که دشمن اقداماتی به اصطلاح به عنوان حقوق بشر را دنبال می کند. دشمن تلاش می کند که با اغتشاشات و بحران آفرینی های جدید و با کمک اقدامات ایضایی و فشارهای جهانی و عملیات تروریستی اقدامات هنجارشکنانه را در جامعه دنبال کند.

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: با رعایت تنها یکی از اقدامات کوچک پدافندی در حادثه تروریستی شیراز به لطف الهی و تلاش سربازان گمنام امام زمان موفق به شناسایی عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ شدیم.

کد خبر 1227924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha