مجلس باید از ادامه کار فاطمی امین در وزارت صمت حمایت کند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به اقدامات مثبت فاطمی امین در وزارت صمت گفت: مجلس باید از ادامه کار فاطمی امین در وزارت صمت حمایت کند.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث استیضاح وزیر صمت گفت: وزارت صنعت نیازمند ثبات مدیریت است، ظرف چهار سال گذشته پنج وزیر و سرپرست جا به جا شده است و آنچه که سبب عدم تحقق برنامه های وزارت صمت بوده است، بی ثباتی مدیریتی در شاکله این وزارتخانه بوده است.

 

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد صنعت در سال گذشته 1/5 بوده است در صورتی که رشد اقتصادی کشور 4/3 بوده است یعنی رشد وزارت صمت از میانگین رشد اقتصاد کشور بالاتر بوده است و این نشانه برنامه ریزی درست وزارتخانه در تحقق رشد اقتصادی است. در کل کشور سال گذشته 640 هزار شغل ایجاد شده است که 121 هزار شغل توسط وزارت صمت محقق شده است یعنی 24 درصد سهم اشتغال کشور را وزارت صمت بر عهده داشته است و این به معنای این است که هدف گذاری وزارت صمت در حمایت از تولید و حرکت به سمت سرمایه گذاری در تولید موفق بوده است.

 

وی ادامه داد: بیش از 9 دوره مذاکرات با کشورهای مختلف همسایه برای پیوستن ایران به بازار بزرگ تجارت اوراسیا نشان می دهد که هدف گذاری وزارت صمت در تحقق اهداف اقتصادی دقیق و درست بوده است و سال آینده با برنامه ریزی که وزارت صمت داشته است ما به بازار بزرگ اوراسیا وصل می شویم و طبیعتا حجم صادرات ما افزایش خواهد داشت.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه فاطمی امین نگاه تحولی در حوزه توجه به تولید و حمایت از صادرات و افزایش رشد اقتصادی است و معتقدیم که درخواست کنندگان استیضاح بهتر است که تجدید نظر کنند و امروز مجلس باید از ادامه کار فاطمی امین حمایت کند تا خط اقدامات تحولی وزارتخانه در حمایت از تولید و افزایش صادرات و رشد اقتصادی ادامه یابد.

 

 

کد خبر 1227934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha