باید برای تقویت دین باوری و ارزش های انقلاب از ظرفیت مساجد استفاده کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تقویت دین باوری و ارزش های انقلاب از ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور استفاده کنیم.

فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سالروز 13 آبان و لزوم هوشیاری دانش آموزان مقابل توطئه های دشمنان گفت: واقعیت این است که ما در چند سال گذشته نتوانستیم سیستم آموزشی را همگام با فضای مجازی ارتقا دهیم یعنی آموزش و پرورش نتوانسته است آن حجم سنگین از داده های غلط و مخالف آرمان های انقلاب و نظام که از طریق فضای مجازی به ذهن جوانان و نوجوانان تزریق می شود را بپوشاند یا خنثی کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش آموزان در فضای مجازی حضور فعالی دارند و روزانه ۵۰ صفحه در فضای مجازی توسط آنها رصد می شود، گفت: به این ترتیب آنها در معرض انواع اطلاعات غلط که همسو با ارزش های نظام و دین و انقلاب نیست، قرار دارند. زمان جنگ، جوانان و نوجوانانی همانند شهید فهمیده را داشتیم که آن فداکاری را انجام می داد چرا که آن فضا، فضای ایثار، گذشت، شهادت و جهاد بود ولی اکنون می بینیم در ادبیات درسی چه در مدرسه و چه دانشگاه مفهوم خاصی به دانش آموزان و دانشجویان منتقل نمی شود و در جامعه هم وضعیت این گونه است و در سفره فرهنگی کشور چیزی برای نوجوانان و جوانان نیست.

 

وی تاکید کرد: در فصل بودجه همه دستگاه های فرهنگی بودجه و اعتبار دریافت می کنند اما وقتی از آنها می خواهند که کارنامه اقدامات خود را ارائه دهند که چه برنامه هایی برای جوانان و نوجوانان داشته اند، چیزی برای ارایه ندارند. ارتباط ما چه در خانواده و چه در جامعه با جوانان و نوجوانان قطع شده است و از همین نقطه است که آسیب می بینیم. متاسفانه جوانان و نوجوانان از فضای سنگین رسانه ای که علیه کشور وجود دارد، آسیب می بینند و باید فکری به حال آنها شود.

 

توسلی با اشاره به نقش مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تقویت باورها و ارزش های دینی و انقلابی در بین جوانان و نوجوانان گفت: باید مساجد را به عنوان مجموعه ای که در کنار مردم است، تقویت کنیم. در چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای کمک به معیشت مردم در مساجد شکل گرفت. در مساجد کار جهادی برای عمران و آبادانی شکل گرفته است و همین مسایل نشان می دهد که ظرفیت قابل توجهی در مساجد کشور وجود دارد که باید از آن برای تقویت دین باوری و فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان استفاده کنیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانان و نوجوانان ذات پاک و دست نخورده ای دارند و اگر با مسجد پیوند بخورند، زمینه رشد و ارتقای معنوی آنها فراهم می شود. خوشبختانه مساجد در همه محله ها و مناطق کشور وجود دارد و می توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم ولی متاسفانه ما از این ظرفیت غفلت کرده ایم.

کد خبر 1227935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha