پدافند غیرعامل فقط مختص به بخش های نظامی نیست/ فرهنگسازی مهمترین اقدام پیشگیرانه در حوزه تهدیدات پدافند غیرعامل

امیر نصیرزاده با بیان اینکه فرهنگسازی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه پیشگیری و مصونیت سازی در حوزه تهدیدات پدافند غیرعامل است، گفت: پدافند غیرعامل فقط مختص به بخش های نظامی نیست و همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح کشور توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در همایش ملی پدافند غیرعامل با بیان اینکه کشور ما در موقعیت حساس ژئوپولوتیکی و منطقه ای منحصر به فرد قرار دارد و از منابع انرژی سرشار برخوردار است، گفت: جذابیت های این منطقه علاقه بازیگران سیاسی و طمع استکبار جهانی را نسبت به این منطقه جلب کرده است.

 

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیامدها و انعکاس وسیعی را در معادلات جهانی و منطقه ای ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منافع دنیای غرب و استکبار جهانی را تحت الشعاع قرار داد، از این جهت توطئه ها و فتنه ها در طول گذر از چهار دهه از انقلاب اسلامی شکل گرفت و در مقاطعی این توطئه ها شدت پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه توطئه استکبار جهانی علیه ملت ایران در دهه اول انقلاب ما را با جنگ تحمیلی مواجه کرد و در دهه دوم انقلاب موجب وضعیت چند قطبی در کشور شد و در دهه سوم نیز دشمن با رمز تقلب در انتخابات به دنبال محال و توقف حرکت تمدن سازی انقلاب بود.

 

وی ادامه داد: استکبار جهانی در دهه چهارم انقلاب با بستر فناوری تحولات زیادی در تهدیدات ایجاد کرد. امروز در پی آن با تهدیدات ترکیبی - شناختی مواجه هستیم.

 

امیر نصیرزاده با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید شتاب پیشرفت در کشور آغاز شد و به تبع آن امید در میان مردم زنده شده است، گفت: با روی کار امدن دولت جدید جراحی اقتصادی وصرت گرفت و راه روشنی بین مردم باز شد و مطابق با منطق سیاست های مطنقه وی جهانی و منطقه ای کشور ما در سازمان های مهم بین المللی عضو شد و به عنوان یک کنشگر اثرگذار در معادلات و مجامع بین المللی نقش آفرینی کرد که این امر خوشایند دشمنان نبود.

 

وی با بیان اینکه استکبار جهانی همزمان با موفقیت های جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان متحمل شکست های زیادی شد، افزود: به دلیل این شکست های پی در پی دشمن به جنگ های شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران روی آورد و تهدیدات و بحران های جدیدی را آغاز کرد.

 

وی گفت: امروز زندگی ما به گونه ای شده که مدام در حال جنگ هستیم و خانواده های ما و اقشار مختلف جامعه ما امروز به نوعی با جنگ شناختی و هیبریدی ایجاد شده از سوی دشمنان درگیر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آفندها هم غیرعامل و ناشناخته شده و این تهدیدات آفندی در یک بستر فناورانه که نیاز به حفاظت دارد، توسعه پیدا کرده است و تنها راه مقابله با این جنگ ها اجرای سیاست های پدافند غیرعامل است.

 

وی در مورد ویژگی های جنگ های ترکیبی و تهدیدات متنوع روزمره با بیان اینکه دشمن در این عرصه با ایجاد نارضایتی به دنبال شکاف میان مردم و مسئولان نظام است، گفت: دشمنان تلاش می کنند با ایجاد اختلال در خدمات رسانی دولت اهداف خود را دنبال کنند و تنها راه مقابله با آنها متوسل شدن به سیاست های پدافند غیرعامل است.

 

وی گفت: در جنگ سخت اگر نیرویی از دست دهیم در واقع یک نفر از ما به شهادت که بالاترین درجه معنوی است، ارتقا یافته در حالی که در نبرد ترکیبی و پیچیده شناختی با هر تلفات به نفرات دشمن اضافه می شود.

 

وی ادامه داد: امروز سازمان پدافند غیرعامل کارش پیشگیری و ایجاد مصونیت است و اگر نشد باید آسیب ها را کاهش دهد و پایداری را استمرار ببخشد و در این مسیر یکی از مهمترین اقدامات، فرهنگ سازی است که نقش صدا و سیما در این رابطه قابل توجه و اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل فقط مخصوص بخش های نظامی نیست، افزود: پدافند غیرعامل و دفاع پدافندی باید در تمامی نهادها و دستگاه ها تسری یابد و با جدیت دنبال شود.

 

وی گفت: در بحث اینترنت و شبکه های اجتماعی امروز دشمن تا منازل ما، ادراک و رفتار ما نفوذ یافته است؛ بنابراین باید با قوانین الزام آور در این حوزه حرکت کنیم و سازمان پدافند غیرعامل را  تقویت کنیم و تلاش این عزیزان را در سراسر کشور ارج و توسعه دهیم.

 

امیر نصیرزاده یکی ازراه های قوی شدن را پیشرفت در حوزه پدافند غیرعامل و جدی گرفتن تهدیدات در این عرصه دانست و افزود: نباید دشمن را خیلی بزرگ و یا خیلی ضعیف بشماریم. ما نباید مرعوب دشمن شویم و در عین حال باید تلاش کنیم و با جدیت در این عرصه استمرار حرکت داشته باشیم و همه تلاش خود را به کار ببریم تا فرهنگ پدافند غیرعامل را در سطح کشور توسعه دهیم.

 

 

کد خبر 1227942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha