جایزه فیروزه به دنبال رونق اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر است

جانعلی پور با بیان اینکه جایزه فیروزه که در چهار بخش اصلی نوشت‌افزار، هدایای فرهنگی، اسباب‌بازی و عروسک برگزار می‌شود در سال جاری با تغییراتی همراه خواهد بود، گفت: معتقدیم جایزه فیروزه یک ظرفیت است که باید کارآمد تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، اسماعیل جانعلی پور، امروز(۹آبان) درشورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش بهزیستی برگزار شد، به مشکلات موسسات چند منظوره اشاره و اظهار کرد: مدیران مسئول موسسات چند منظوره با مشکلات بیمه ای و اجاره برخوردارند.

 

مدیرکل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی با بیان اینکه نحوه واسپاری کار به موسسات چند منظوره خیلی مشخص نیست، گفت: احساس رضایتی در میان مسئولان فرهنگی استان مشاهده نشد.

 

وی با بیان اینکه صرف صدور مجوز کفایت نمی کند، تاکید کرد: موسسات فرهنگی هنری چند منظوره با هدف عدالت اجتماعی، تقویت شوند.

 

جانعلی پور به فعالیت فعالان محصولات فرهنگی اشاره کرد وگفت: این عرصه نوع و خلاقانه است ساماندهی این قشر باید مورد توجه باشد فعالان این حوزه دنبال هویت هستند. چرا که خلاق و خوش فکر هستند و تلاش دارند پیام های فرهنگی را خلاقانه مروج باشند.

 

وی با بیان اینکه جایزه فیروزه که در چهار بخش اصلی نوشت‌افزار، هدایای فرهنگی، اسباب‌بازی و عروسک برگزار  می‌شود در سال جاری با تغییراتی همراه خواهد بود، افزود: معتقدیم جایزه فیروزه یک ظرفیت است که باید کارآمد تر شود.

 

جانعلی پور با بیان اینکه صدور مجوز فعالیت های فرهنگی در ترمینال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود، گفت: حجم زیادی تماس با اداره کل مجامع به جهت اینکه نحوه بارگذاری مدارک در سامانه صدور مجوز نیستند. کارشناسان ادارات ارشاد در سطح استان و شهرستان ها باید در این بخش ورود کنند.

 

وی با بیان اینکه تاسیس و ایجاد برنامه های تحولی کار بسیار سختی است و تلاش داریم با خوش سلیقه گی خروجی خوبی را شاهد باشیم، افزود: به طور نمونه در بحث تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب  در روستاهای منتخب و در جمع اهالی آن روستا حاضر شدیم.

 

جانعلی پور با بیان اینکه مفاخر فرهنگی هنری استان به تعداد هر استان ۱۰نفر باید معرفی شوند، گفت:۵۰نفر در کشور مورد تقدیر شایسته قرار خواهند گرفت.

کد خبر 1227947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha