تجربیات پدافند غیرعامل در موضوع جایگاه سوخت از زیان های بیشتر جلوگیری کرد

جلال زاده با اشاره به فرهنگ سازی و آموزش های لازم برای مردم در حوزه پدافند غیرعامل گفت: در موضوع جایگاه سوخت اگر اهمیت و توجه پدافند غیرعامل نبود، صدمات بیشتری می دیدیم اما تجربیات پدافند غیرعامل از زیان ها و خسارت های بیشتر جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، وحید جلال زاده، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در همایش ملی پدافند غیرعامل گفت: بکارگیری یکی از اصول پدافند غیرعامل موجب جلوگیری از تهدیدزایی در کشور است. از جایگاه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و تجربه کار اجرایی عرض می کنم که فرهنگ پدافند غیرعامل در میان مدیران ارشد و میانی مغفول مانده است.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: مدیران به عنوان اولویت اول از این واژه می توانند به خوبی در بودجه استفاده کنند که البته به خوبی استفاده نمی کنند. پدافند غیرعامل از اهمیت قابل توجه ای در جمهوری اسلامی برخوردار است و بر اجرای سیاست های پدافند غیرعامل همواره در برنامه توسعه کشور تاکید شده است.

 

جلال زاده اظهار کرد: با توسعه سیاست های پدافند غیرعامل شاهد کاهش تهدیدات و برآیند رشد و توسعه و ارتقای جمهوری اسلامی هستیم. مجلس شورای اسلامی در دور جدید با تمام توان سعی کرده است در ردیف های بودجه ای در تلفیق 1401 حق پدافند غیرعامل را لحاظ و بعد از مدت ها شور و بررسی های کارشناسی این موضوع در صحن شورا به عنوان مصوبه دوشوری عنوان شد و با تغییرات لازم در کمیسیون در نوبت طرح مجلس برای تصویب است و امیدواریم با تصویب آن مسیر سهل برای اجرای ماموریت های پدافند غیرعامل فراهم شود.

 

وی گفت: با عنایت به تکلیف دولت با توجه به ماده قانونی 58 در رعایت اصول پدافند غیرعامل برای طرح های حساس و تاسیسات مهم و زیرساخت های کشور پیشنهاد می شود برای فرهنگ سازی در این زمینه آموزش های لازم برای مردم در دستور کار قرار بگیرد و واحدهای سیاسی و شهری با ارزیابی معیارهای مناسب و بر اساس اصول مناسب مکان یابی مراکز حیاتی و مهم خود را تاسیس کنند که با ویژگی ها و توانمندی های محیطی و تهدیدات احتمالی متناسب باشد.

 

وی گفت: وزارت امور خارجه در این زمینه مکلف است با زمینه سازی مناسب با سایر کشورها در تقویت این امر همکاری های لازم را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر شاهد حملات سایبری به زیرساخت های کشور هستیم که نشان دهنده اهمیت پدافند غیرعامل است، گفت: اگر پدافند غیرعامل نباشد قطعا ضربات مهلکی می خوریم. در بحث جایگاه سوخت اگر توجه و اهمیت پدافند غیرعامل در زیرساخت های لازم نبود، صدمات و زیان های بیشتری در این حوزه می دیدیم و وقایع و حوادث 98 تکرار می شد اما با تجربیات پدافند غیرعامل جلوی بسیاری از زیان ها و خسارت های بیشتر گرفته شد.

کد خبر 1227949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha