برپایی نمایشگاه  عکس «شهدا و جانبازان گردان تخریب» در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از برپایی نمایشگاه عکس «شهدا و جانبازان گردان تخریب» همزمان با برگزاری یادواره و بزرگداشت شهدای گرانقدر تخریب خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل، اظهار داشت: همزمان با برگزاری یادواره و بزرگداشت شهدای گرانقدر تخریب شهرستان آران و بیدگل، نمایشگاه عکس «شهدا و جانبازان گردان تخریب» در این شهرستان برپا شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: در این نمایشگاه عکس ۳۰ تابلو عکس با موضوع شهید و شهادت در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی متر در نگارخانه عرفان این اداره به نمایش گذاشته شد.

 

ضابطی ادامه داد: نمایشگاه عکس «شهدا و جانبازان گردان تخریب» با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان با شهدای شهرستان آران و بیدگل، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج داشت مقام شاخص شهدای دفاع مقدس بویژه شهدای تخریب چی و حفظ این ارزش ها برپا شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل بیان کرد: گرامیداشت حماسه‌سازی ها و حماسه‌آفرینان، برای دفاع از میهن در دوران هشت سال دفاع مقدس و نقش برآب کردن توطئه دشمنان و مستکبران از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه است.

 

ضابطی ادامه داد: عکس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از انجام عملیات برادران تخریب چی در باز کردن معابر مین گذاری شده توسط دشمن و لحظات مجروح و به شهادت رسیدن آن ها بوده که از صحنه های واقعی این دلاور مردان در جبهه ها و عملیات ثبت و ضبط شده است.

 

شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است و با تقدیم بیش از یک درصد جمعیت خود در دوران انقلاب و دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور به خود اختصاص داده و به دارالشهدای اران اسلامی لقب گرفته است.

کد خبر 1228001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha