آغاز برداشت طلای سرخ از ۱۰۱ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین

پیله فروش گفت: برداشت زعفران از سطح ۱۰۱ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «محمد پیله فروش» بیان کرد: برداشت زعفران  از سطح 101 هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شده است که از این میزان سطح زیر کشت 311 کیلوگرم زعفران برداشت شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت هشت هکتار به صورت غیربارور و 93 هکتار بارور است.

 

وی عنوان کرد: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی و تشویق کشاورزان زعفران کار صندوق کارآفرینی امید در سال جاری تسهیلات پرداخت کرده است.

 

پیله فروش اعلام کرد: کاشت زعفران به طور معمول در شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد با خنک شدن هوا در اواخر مهرماه آبیاری زعفران شروع می شود که ظهور گل ها در اوایل آبان ماه آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: برداشت گل زعفران در مزارع کشاورزی این استان به صورت دستی انجام می شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این محصول به عنوان طعم دهنده مواد غذایی، آرام بخش و به عنوان یک ماده نشاط آور محسوب می شود، یادآور شد: از گیاه زعفران در صنایع رنگرزی، داروسازی، طب سنتی، صنایع غذایی، شیرینی، بستنی سازی، تولید عرقیات، اسانس، عطرسازی و آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

کد خبر 1228044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha