فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی را باید گسترش دهیم

احمد بلندنظر گفت: ما مردم جیرفت با تمدن هفت هزار ساله در عصر کنونی می بایست فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «احمد بلندنظر» گقت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است و برای توسعه این مهم در شهرستان باید تلاش کرد.

فرماندار جیرفت بیان کرد: ما مردم جیرفت با تمدن هفت هزار ساله در عصر کنونی می بایست فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی را گسترش دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: راهبرد مهم در برنامه ریزی فرهنگی، رواج كتابخوانی و مطالعه در جامعه است كه برای رسیدن به این هدف و بسترسازی برای آن، طرح های صحیح و منطقی باید ارائه شود که راهكارهای توجه به این مهم باید در دستور كار قرار گیرد.

 

بلندنظر با اشاره به این که گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: باید با توجه به ذائقه جوانان کتاب تالیف شود.

 

فرماندار جیرفت با اشاره به این که در این شهرستان  دغدغه فرهنگی داریم، تصریح کرد: کتابخانه های شهرستان جیرفت به لحاظ زیر ساختی با مشکل مواجه هستند که  می طلبد شهرداری ها نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی اقدام کنند.

 

وی در خاتمه یادآور شد: دانشگاه ها و اداره آموزش و پرورش شهرستان کتابخانه هایی دارند که برای نیاز خود مجموعه آنها است بنابراین برای شهرستان و استفاده عموم مردم باید کتابخانه هایی تاسیس شود.

کد خبر 1228095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha