سیاست راهبردی سازمان حج و زیارت بر سه امر استوار است

حسینی با بیان اينکه سیاست راهبردی ما در سازمان حج و زیارت بر سه امر استوار است؛ گفت: نخستین مسئله تامین امنیت زائر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدصادق حسینی، سه شنبه(۱۰ آبان) در آیین معارفه مدیرکل حج و زیارت استان بزرگترین امانت دوره کنونی را انقلاب اسلامی دانست و افزود: هنوز سخن حاج قاسم در گوش ما است که فرمود "جمهوری اسلامی حرم است"

 

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشور با تاکید بر اینکه ماندن با انقلاب هزینه دارد و برای دفاع از ارزش ها و معارف اسلامی باید هزینه داد؛ گفت: در طول این سال‌ها برخی  داوطلبانه و برخی هم توسط مردم از انقلاب پیاده شدند و این اختصاصی و یا ضعف انقلاب نیست که در تاریخ اسلام هم موارد مشابه وجود دارد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه اگر کسی تعمدا در کربلا مقابل امام حسین علیه السلام ایستاد حتماً عاقبت به خیر نخواهد شد؛ تصریح کرد: باورم این است کسانی هم که در تاریخ انقلاب مقابل امام راحل ايستادند و جسارت کردند، عاقبت به خیر نشدند.

 

 

 

حسینی بیان کرد: کسی که امروز جسارت به رهبری می کند عاقبت به خیر نخواهد شد مگر آنکه فوری توبه کند زیرا پرچم افتخار جهان اسلام و شیعه دست ایشان است و واسطه ما با امام عصر، هستند.

 

 

 

وی اظهار کرد: خیلی ها در دنیا عظمت انقلاب اسلامی را می بینند اما غرور و تکبر آنها مانع از اعتراف است.

 

 

 

حسینی با اشاره به بیش از ۶۰ هزار نفر کارگزارن حج در کشور که بیش از دو هزار نفر آنان از استان کرمان است؛ افزود: سیاست راهبردی ما در سازمان حج و زیارت بر سه امر استوار است.

 


 

وی گفت: نخستین مسئله، امنیت زائر است و هر کجا احساس کنیم امنیت او مخدوش است اعزام را متوقف می کنیم که نمونه آن توقف سه ماهه در اعزام های سوریه است زیرا ما به ازای تامین امنیت هر زائر در عتبات چهار دلار پرداخت می کنیم.

 

 

 

حسینی با بیان اينکه "تکریم زائرین" دومین راهبرد ما است و زائر ایرانی باید با کرامت برود و با کرامت برگردد؛ اظهار کرد: سومین راهبرد "آسایش و رفاه زائرین" است و این به معنای رفاه زدگی زائر نیست و ما هتل های گران قیمت تهیه نمی کنیم اما حتماً باید آسایش و رفاه داشته باشد.

 

 

وی با بیان اینکه در دوره ای تلاش شد تا سازمان حج با وزارت گردشگری ادغام شود؛ تصریح کرد: بلافاصله مقام معظم رهبری به موضوع ورود کردند.

 

تلاش در پایان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری بر پرهیز از تجاری شدن سفرهای زیارتی تاکید کرد.

کد خبر 1228148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha