ترویج فرهنگ نماز در جشنواره «فجر تا فجر»/ در معرفی الگوهای دینی خوب عمل نکرده ایم

حجت الاسلام حسنی حلم ، از برگزاری اولین جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» خبر داد و گفت: تعداد آثار دریافتی تا پایان مهرماه در سطح کشور یک هزار و ۸۱۷ اثر و آثار دریافتی از همدان ۳۵ اثر است.

 

حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان با بیان اینکه جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز «فجر تا فجر» در این استان در حال برگزاری است، گفت: هدف این جشنواره ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان بیان کرد: تبلیغ در امر نماز از وظایف هر فرد می باشد و اکنون که جشنواره فجر تا فجر پیرامون امر نماز برگزار خواهد شد، تمامی دستگاه ها موظف به تبلیغ این امر مهم هستند و مسئولین باید از تمامی ظرفیت دستگاه ها زیر نظر خود جهت اطلاع رسانی جشنواره فجر تا فجر استقاده کنند.

 

وی ، با اشاره به دستورالعمل های کمیته های جشنواره فجر تا فجربه خصوص کمیته اطلاع رسانی، گفت: با توجه به تعامل زیاد مردم و با رادیو و تلویزیون، اطلاع رسانی وتبلیغات توسط این کمیته از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر فعالیت در این کمیته به نحو احسن انجام شود شاهد مشارکت خوبی از نظر کمی و کیفی از استان همدان در این جشنواره خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان، کودکان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، هنرمندان، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، فرهنگیان و مربیان برگزار می‌شود، گفت: محورهای این جشنواره شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و کارکرد مساجد در منشور فکری امامین انقلاب و بیانیه گام دوم، نماز؛ انقلاب اسلامی، فرهنگ بسیج، دفاع مقدس و محور مقاومت، نماز؛ اقتصاد اسلامی، بهره‌وری و رونق تولید، نماز و کارکرد مساجد در حکمرانی، تمدن نوین اسلامی و سلامت اداری، نماز؛ سلامت معنوی، بهداشت فرد و جامعه و محیط زیست، نماز؛ فرهنگ، هویت و حریت کودک و خانواده طراز ایران اسلامی، است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ادامه داد: همچنین نماز؛ اصلاح فرهنگ جامعه و آثار آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز؛ آسیب‌های اجتماعی، سلامت اداری و وحدت ملی، نماز؛ فلسفه، آثار و پاسخگویی به شبهات نماز، نماز جماعت؛ اسرار، آثار و برکات اقامه آن در مساجد، مدارس، محل کار، نماز و اقشار (جامعه فرهنگی هنری، علمی، اصناف، کارگری، نظامی، مدافعان سلامت و…)، نماز؛ هنرهای هفت‌گانه، رسانه، دنیای مجازی و تبلیغات، نماز؛ شیوه‌ها و ابزارهای جذب نسل نو و ایجاد حس مذهبی در کودکان از جمله دیگر محورهاست.

 

وی  بیان کرد:. مرحله استانی از ۲۰ آذر تا ۲۰ دی‌ماه سال جاری داوری می‌شود و آثار راه یافته به مرحله کشوری نیز از ۲۰ دی تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

وی تصریح کرد: نتایج مرحله استانی اول بهمن و مرحله کشوری ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری اعلام می‌شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

 

حسنی حلم با اشاره به راه‌های ارتباطی برای ارسال آثار توضیح داد: دبیرخانه جشنواره مستقر در ستاد اقامه نماز استان‌های سراسر کشور است. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ آذرماه سال جاری از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه افزود: در راه ترویج فرهنگ اقامه نماز نیازها، روش‌ها، مخاطبین و ابزارها مشخص است، هم‌چنین بر اساس وعده خداوند اگر کسی دین خدا را یاری کند خداوند او را یاری می‌کند.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه در معرفی الگوهای دینی و مذهبی خوب عمل نکرده ایم و باید در نظر داشته باشیم شهیدانی بمانند سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید ابراهیم هادی و شهید محسن حججی نه تنها برای ما بلکه برای دنیا الگو بوده اند.

 

وی در پایان یادآور شد: تعداد آثار دریافتی در سطح کشور یک هزار و ۸۱۷ اثر است که از این تعداد تا پایان مهرماه تنها ۳۵ اثر از همدان دریافت شده که نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتری است.

 

 

 

کد خبر 1228152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha