آغاز همه كارهای واجب و مستحب با بسم الله الرحمن الرحیم ادب دینی است و ثواب دارد

سلیمی گفت: راز و رمز عجیبی در آیه اعظم بسم الله الحمن الرحیم وجود دارد كه در ابتدای همه سور قرآن كریم به جز سوره مباركه توبه آمده است، هركاری كه انسان انجام دهد و با بسم الله الرحمن الرحیم شروع نشود، فرجام ندارد و ناقص است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، استاد «حاج عباس سلیمی» كارشناس و پژوهشگر علوم قرآنی گفت: راز و رمز عجیبی در آیه اعظم بسم الله الحمن الرحیم وجود دارد كه در ابتدای همه سور قرآن كریم به جز سوره مباركه توبه آمده است. در سوره مباركه نمل و آغاز نامه حضرت سلیمان (ع) نیز دو بار این آیه شریفه آمده است و هیچ واژه ای جز این واژه ۱۱۴ بار در قرآن كریم تكرار نشده است.

 

 وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمود: آغاز هر كاری را با این واژه شریف آغاز نمایید. هركاری كه انسان انجام دهد و با بسم الله الرحمن الرحیم شروع نشود، فرجام ندارد و ناقص است. این آیه مهر خدا و مهر بندگی است و نشانه این است كه باید الهی فكر و عمل كنیم. این آیه یعنی خداوند همیشه و در همه حال حضور دارد. استاد سلیمی در ادامه خاطرنشان كرد: یكی از اساتید بزرگوار فرمود: به كارگیری این لفظ ادب دینی است و ثواب دارد. اما باید بدانیم كه یك قرنطینه الهی است. بنابراین در حرف زدن، اظهار نظر كردن، انجام كلیه امورات باید بسم الله الرحمن الرحیم بگوییم. این كارشناس علوم قرآنی عنوان كرد: برای انجام امورات مكروه و حرام نمی توانیم بسم الله الرحمن الرحیم بگوییم. بلكه كارهایمان یا باید واجب بوده و یا مستحب باشد. انشاء الله خداوند بزرگ به ما كمك كند كه تا پایان عمر از این قرنطینه الهی خارج نشویم. گفتنی است؛ مجله صبحگاهی "تسنیم" رادیو قرآن با رویكرد اطلاع رسانی همراه با بخش هایی متنوع، شنبه تا پنجشنبه از این شبكه رادیویی به صورت زنده تقدیم شنوندگان می شود. پخش آیتم "صفحه نور" تلاوت روزانه یك صفحه از قرآن، بخش گزارشی و خبری برنامه به گزارشگری مریم مقدسی، پخش فرازهای ناب تلاوت فواصل برنامه از جمله بخش های این مجله صبحگاهی است.

 

 این برنامه به تهیه كنندگی نورالدین سجادی و محمد حسن رحمانی با اجرای غلامرضا احمدی و هادی ربیعی و هماهنگی جلال زارعی از ساعت ۶:۴۰ الی ۸ صبح از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود. مخاطبان در سرتاسر دنیا میتوانند ازطریق وبسایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبكه استفاده و درجریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قراربگیرند و دیدگاه و نظرات خود را ازطریق سامانه پیامكی و تلفن گویای شبكه با ما درمیان بگذارند. از طریق موج اف.ام ردیف۱۰۰مگاهرتزشنونده ما باشید.

کد خبر 1228190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha