سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ثمره نهضت جنگل است

حجت الاسلام پوریوسفی با اشاره به پیوست صد سال مقاومت میرزا کوچک و سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی فرزند سردار میرزاکوچک و محصول نهضت جنگل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام « مجتبی پوریوسفی » امروز(سه‌شنبه، ۱۰ آبان) در آیین رونمایی از فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای «سردار تا سردار» در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه گیلان در پیوست فرهنگی بین سردار جنگل و سردار حاج قاسم سلیمانی پیشتاز بوده است گفت: این پیشتازی سال گذشته با برگزاری جشنواره رسانه‌ای «سردار تا سردار » که با استقبال ملی مواجه شد، اغاز شد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه این پیوست در صد سال مقاومت میرزا کوچک و سردار حاج قاسم سلیمانی که حاصل انقلاب اسلامی است، می‌باشد، گفت: سردار سلیمانی فرزند سردار میرزاکوچک و ثمره نهضت جنگل است.

 

وی با بیان اینکه میرزاکوچک در اوج غربت هفت سال مقاومت کرد و پیروز شد، اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ معاصر بعد از مشروطه، ثابت شد که اگر مقاومت کنیم، دشمن پای میز مذاکره آمده و منت گفتگو می‌کند؛ همانظور که کشورهای قدرتمند آن زمان مثل شوروی و انگلیس مجبور به به‌رسمیت شناختن نهضت جنگل و مذاکره با آن شدند.

 

پوریوسفی تاکید کرد: میرزاکوچک ثابت کرد که دشمن آنگونه که فکر می‌کنید قدرت پولادین ندارد که هر چه اراده کند، اتفاق افتد. اراده مردم ایران برای مقاومت بعد از مذاکره انگلیس و پشنهاداتش به میرزا، قوی‌تر و مستحکم‌تر شد اما با روش‌های خبیثانه چون کشتار عمومی مردم که همچنان به این روش ادامه می‌دهد، نهضت جنگل را کمرنگ کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن هرجا نتواند پیروز شود دست به رفتارهای غیرانسانی می‌زند و اینگونه رفتارها موجب استحکام پیوند ملت می‌شود اذعان کرد: خون شهید میرزا کوچک جنگلی بر زمین نماند و محصول آن پرورش شخصیت‌های بزرگی چون سلیمانی‌ها است.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به برگزاری دومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» با هدف تبیین سیره سردار میرزاکوچک جنگلی و سردار حاج قاسم سلیمانی از اهالی رسانه دعوت کرد تا برای تقویت جریان مقاومت  و هویت استان به این رخداد توجه ویژه داشته باشند.

 

کد خبر 1228266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha