برنامه های بعثه رهبری تاثیر بسیاری در معرفت افزایی زائران عتبات دارد

حجت الاسلام بهجتی به تاثیر بسیار برنامه های بعثه در معرفت افزایی زائران عتبات اشاره کرد و از مدیران ثابت هتل های کربلا خواست در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران ایرانی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین «حسین بهجتی» مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق در جمع مدیران ثابت هتل های کربلا در سخنانی برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران عتبات عالیات را تشریح کرد.

 

حجت الاسلام بهجتی به اهمیت سفرهای زیارتی عتبات اشاره کرد و با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) افزود: در طول زندگی انسان مواقعی پیش می‌آید که از لحظات رحمانی و الهی است و باید از آن حداکثر استفاده را برد، چرا که آن مواقع برای انسان دائم نخواهد ماند.

 

وی خدمت به بندگان خدا را توفیق عنوان کرد و گفت: زائرین میهمان اهل بیت(ع) هستند و خدمت به زائرین خدمت به اهل بیت است و باید این فرصت را غنیمت شمارید.

 

نماینده بعثه رهبری در کشور عراق افزود: سفر عتبات برای زائر بسیار فشرده با تحمل سختی هایی همراه است، خدمت به چنین زائرانی بسیار ارزشمند است و اجر و پاداش دنیوی و اخروی فراوان دارد، در مقابل کم گذاشتن برای چنین زائرانی، انسان را دچار خسران خواهد کرد.

 

وی در ادامه برنامه های فرهنگی بعثه رهبری برای زائران عتبات را نشاط آفرین توصیف و تصریح کرد: این برنامه ها در معرفت افزایی زوار تاثیر بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام بهجتی در پایان سخنان خود با بیان حدیث "من أعان مؤمنا مسافرا نفس الله عنه ثلاث وسبعین کربة، وأجاره فی الدنیا من الغم والهم، ونفس عنه کربه العظیم - کسى که مؤمن مسافری را کمک کند خداوند متعال هفتاد و سه ناراحتى را از او بر طرف مى نماید که یکى از آنها در دنیاست و بقیّه در اندوه بزرگ (روز قیامت) اوست" از پیامبر اکرم (ص) ، از حاضران خواست تا در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر به زئران کوشا باشند.

کد خبر 1228276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha