۸۰ هزار نفر در جهرم به طور مستقیم و غیر مستقیم با کشاورزی در ارتباط هستند

شعبانی گفت: ۸۰ هزار نفر از شهروندان جهرمی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کشاورزی در ارتباط هستند و جهاد کشاورزی به عنوان سیاست گذار در حوزه کشاورزی با حمایت و کمک به کشاورزان و آسیب شناسی و حل مسائل و مشکلات آنان جلوی آسیب پذیری آنان بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن شعبانی امروز سه شنبه (۱۰ آبان) در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه این شهرستان در تولید مرکبات از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: سطح زیر کشت بارور و غیربارور لیموشیرین در شهرستان جهرم ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار و سطح زیر کشت لیمو‌ترش پنج هزار و ۷۰۰ هکتار که در هر ۲ مورد رتبه اول کشوری برخوردار هستیم.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم افزود: سطح زیر کشت خرما نوع شاهانی هم قریب به سه هزار هکتار است و در این مورد هم شهرستان جهرم رتبه اول کشوری برخوردار است.

 

وی گفت: در جهرم، ۲ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی داریم که ۳۵ واحد تولیدی وابسته به جهاد کشاورزی در آن فعال است. 

 

شعبانی بیان داشت: ۱۲ سردخانه، ۱۶۵ واحد بسته بندی میوه تازه خوری، سه بسته بندی تخم مرغ، ۳۳ بسته بندی خرما و … فعال در سطح شهرستان جهرم داریم که در تمام این حوزه ها دارای مقام اول در سطح کشور هستیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم در ادامه سخنان خود به مدیران و مسولان وزارت جهاد کشاورزی حاضر در جلسه تاکید کرد: انتظار همه کشاورزان، حمایت و کمک وزارتخانه در سه حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تغییر الگوی کشت و ارائه تسهیلات کم بهره به آنان است. 

 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه برای انجام صادرات محصولات کشاورزی شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: از ابتدای مهر ماه امسال، شناسنامه دار کردن باغات شهرستان در دستور کار جهاد کشاورزی جهرم قرار گرفته است که تاکنون در این زمینه یکصد باغدار پیش ثبت نام انجام داده و برای ۱۰ باغدار در حال صدور است. 

 

وی در پایان با بیان اینکه اگر توجه به حوزه کشاورزی نشود، می تواند موجب آسیب به این حوزه شود، گفت: ۸۰ هزار نفر از شهروندان جهرمی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کشاورزی در ارتباط هستند و جهاد کشاورزی به عنوان سیاست گذار در حوزه کشاورزی با حمایت و کمک به کشاورزان و آسیب شناسی و حل مسائل و مشکلات آنان جلوی آسیب پذیری آنان بگیرد.

 

کد خبر 1228284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha