مانور پدافند پرتوی در بندر آستارا برگزار شد

همزمان با هفته پدافند غیرعامل؛ مانور زلزله و پدافند پرتوی در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«عنایت رضایی‌پور» امروز(سه‌شنبه، ۱۰ آبان) در حاشیه اجرای مانور زلزله و پدافند پرتوی، اظهارکرد: مانور زلزله و پدافند پرتوی براساس سناریوی پیش طراحی شده در بندر آستارا اجرا شد.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: این مانور به منظور آمادگی در برابر وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر به مرکزیت دریای خزر و با فاصله ۱۲ کیلومتری در بندر آستارا برگزار شد.

 

وی با بیان‌اینکه در قالب اجرای این مانور بلافاصله ستاد مدیریت بحران تشکیل شد، تصریح‌کرد: در جریان اجرای مانور زلزله و پدافند پرتوی ۳۰ عدد چادر اسکان اضطراری برای ساماندهی زلزله‌زدگان در خیابان مرزداران آستارا از سوی هلال احمر برپا شده بود.

 

رضایی‌پور گفت: در قالب برپایی چادر اسکان اضطراری بسته‌های غذایی، بهداشتی و زیستی بین مصدومین و آسیب‌دیدگان توزیع شد.

 

فرماندار بندر آستارا ادامه داد: در اجرای مانور زلزله و پدافند پرتوی دستگاه‌های خدمات‌رسان، اجرایی و امدادی در محوطه مجموعه ورزشی وحدت و سالن ورزشی انقلاب توان اجرایی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 

رضایی‌پور خاطرنشان‌کرد: بهترین ویژگی اجرای همچنین مانورهایی این است که دستگاه‌های ذیربط در زمان بروز حوادث احتمالی بهتر می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از هماهنگی لازم در رویارویی با حوادث برخوردار باشند.

 

 

کد خبر 1228287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha