تحقق بسیج میلیونی از جوانان پای کار، انقلابی و مؤمن برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی یک راهبرد است

سردار نظری گفت: راهبرد بسیج، تحقق بسیج میلیونی از جوانان پای کار، انقلابی و مؤمن برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و باید با محوریت پایگاه های بسیج و امام جماعت محله فقر، اعتیاد، مسائل اجتماعی و ... در محلات احصاء و اولویت بندی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردارمحمدعلی نظری، سه شنبه(۰ آبان) در مراسم افتتاح نمایشگاه پایگاه های اسوه بسیج در حسینیه ثارالله کرمان راجه به نهاد مقدس بسیج مطالبی بیان و عنوان کرد: وقتی این نهاد به عنوان یک نیرو معرفی شد، خیلی از استراتژیست ها درباره این نهاد و سخنان امام درباره آینده بسیج تعجب کرده و ایراد می گرفتند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  به فعالیت های اثرگذار بسیج در دفاع مقدس، بازسازی بعد از جنگ، روند رو به رشد در زمینه های علمی، دفاعی، نانو و ...اشاره و تصریح کرد: حالا آنان متوجه شدند امام چه جایی را می دید و امروز هر جا باری از نظام و انقلاب روی زمین بماند، بسیج کمک می دهد و کار را جمع می کند.

 

 

وی همچنین به نقش ویژه دانشجویان و اساتید بسیجی در عرصه هسته ای اشاره و تصریح کرد: پیشرفت های پزشکی با پشتیبانی دستگاه ها و تلاش بسیجیان صورت گرفته و این نهاد با خلاقیت ها و کارهای بزرگی که انجام داده توانسته رسالت خود را به انجام برساند که راضی کننده است اما قانع کننده نیست و اتفاقات اخیر نشان می دهد کاری که انجام دادیم نیاز به فعالیت مضاعف، شدت بیشتر و بازنگری و کارهای برون سازمانی دارد.

 

 

سردار نظری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند"پایگاه های مقاومت بسیج ستون های قدرتمند نظام و ریشه بنای با عظمت انقلاب و نظام هستند" ایشان با این جمله بسیج را ریشه درخت تنومند نام بردند بنابراین رسالت ما در این حوزه بسیار سنگین است و بسیج در مقیاس کوچک یک پایگاه و نظام کوچک در هر محله است و هر پایگاه باید نست به اعتلای محله تلاش کند و وقتی خانواده و محله های ما رشد کنند و مسائل آنها حل شود، می توانیم بگوییم شهر و استان ما کامل شده و به تمدن اسلامی برسیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: راهبرد بسیج، تحقق بسیج میلیونی از جوانان پای کار، انقلابی و مؤمن برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و باید با محوریت پایگاه های بسیج و امام جماعت محله فقر، اعتیاد، مسائل اجتماعی و ... در محلات احصاء و اولویت بندی شود و می توانیم با هم افزایی بحث پیش برندگی را دنبال کنیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با افزودن اینکه خیلی از مسائلی که امروز پیش آمده به دلیل غفلت ما از مسائل برون سازمان است زیرا هر چه انجام می دهیم، معمولاً داخل نهاد و مخاطین خود را مدنظر قرار داده و سراغ سایر عزیزان نرفته ایم و رها شدند؛ افزود: دشمن از طریق فضای مجازی و حقیقی سراغ آنها رفته است.

 

 

وی تأکید کرد: باید سازمان ها را گسترش داده و برنامه ها را به سطح شهر ببریم و هدف از برپایی نمایشگاه های اسوه که پایگاه های حاضر در نمایشگاه از بین بیش از دو هزار پایگاه مقاومت انتخاب شده اند، ایجاد رقابت بین پایگاه ها، الگوسازی و تعمیم این الگو به همه اقشار بسیج و ... است.

 

 

 

سردار نظری بیان کرد: پایگاه ها با کمترین امکانات کارهای بزرگی انجام داده اند اما باید کار بیشتری با تلاش شبانه روزی و کار جهادی صورت بگیرد و اگر کارهای پایگاه های بسیج نبود، وضعیتی که امروز در کف خیابان می بینیم، بسیار بدتر بود،شاید دستگاه های اجرائی و مدیران فعالیت پایگاه های بسیج و تاثیرگذاری در محلات را ببینند، تلنگری باشد و تاثیرگذاری جهادی داشته باشد.

 

 

وی با متذکر شدن این مطلب که امروز با کار اداری نمی شود جامعه را کنترل کنیم و باید کار جهادی باشد و زمان را بشناسیم؛ افزود: کار اداری جواب نمی دهد و همه مدیران باید جهادی کار بکنند تا از مشکلات اشتغال، فقر، حاشیه نشینی و سایر مسائل اجتماعی زودتر نجات پیدا کنیم و نیاز داریم از طریق برنامه های تربیتی به جهاد تبیین بپردازیم که از مهم ترین کارها است که با کمک مربیان، امام جماعت مساجد، فرهنگیان، بازنشسته های ادارات، با خلاقیت مدارس را دریابید.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با افزودن این مطلب که فرزندان، برادران، آینده سازان و مدیران آینده ما امروز نیاز به کمک در بحث تبیینی دارند ضمن اینکه فضای مجازی بسیار روی این موضوع کار می کند؛ با اشاره به عدم توجه به برخی از فرمایشات رهبری و عواقب ناشی از آن گفت: دشمن همه فرمایشات ایشان را می گیرد و روی مهدودک های ما کار کردند و امروز تاثیر آن را می بینیم اما ما غفلت کردیم و به گونه ای که دشمن سرمایه گذاری کرد، ما سرمایه گذاری نکردیم و می بینیم امروز برخی را به عنوان لیدر انتخاب می کنند و از کم کاری ما سوءاستفاده و جوانان ما را اغفال کردند.

 

 

کد خبر 1228291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha