نیاز ۱۳ هزار  میلیارد  ریالی تعاون روستایی خراسان جنوبی برای احداث و تکمیل پروژه

رضوی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال جهت تکمیل و احداث پروژه های تعاون روستایی استان مورد نیاز است، گفت: در صورت تحقق این میزان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور گام مهمی در بهبود جایگاه تشکل های بخش کشاورزی خراسان جنوبی برداشته می شود.

سیدحسن رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی هیچ مصوبه و اعتباری برای تعاون روستایی این استان در نظر گرفته نشده بود.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به نیازهای تعاون روستایی استان گفت: احداث شرکت‌های سهامی زراعی در شهرستان های سربیشه، درمیان و زیرکوه در قالب کمربند سبز امنیتی نوار مرز افغانستان از محل اعتبارات بلاعوض ملی یا استانی با هدف حفظ و نگهداشت جمعیت برای حفظ امنیت در نوار مرزی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در این مناطق از مهم ترین درخواست های این سازمان در راستای سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی است.

 

وی ادامه داد: درخواست داریم تا در این سفر به بحث تامین اعتبار ارزان قیمت جهت خرید محصولات استراتژیک زرشک، عناب، انار و خرید حمایتی زعفران توسط تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی خراسان جنوبی با هدف واقعی شدن قیمت این محصولات، افزایش انتفاع بهره برداران، انتقال ارزش افزوده محصول به کشاورزان، ایجاد امنیت شغلی برای بهره‌برداران این حوزه و درنهایت رضایت بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان توجه ویژه ای شود.

 

رضوی به ایجاد روستا بازار در مرکز استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی روستا بازار با هدف تعدیل قیمت به نفع مصرف کنندگان از طریق عرضه مستقیم محصولات کشاورزی که با توجه به ظرفیت بالای تولید در استان و نیز حذف واسطه‌های غیرضرور، بهینه سازی قیمت محصولات برای مصرف کنندگان و اشتغالزایی برای روستائیان همچنین افزایش سهم تولیدکنندگان از قیمت نهایی محصول را در برخواهد داشت و یکی از نیازهای مهم تعاون روستایی محسوب می شود.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 200 تشکل تعاونی فعال تحت پوشش تعاون روستایی خراسان جنوبی هستند، افزود: حدود 25 درصد از جمعیت استان در این تشکل ها عضویت داشته و به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از فعالیت آن ها منتفع می شوند.

 

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت این تشکل ها در زمینه تامین نهاده های دامی و کشاورزی و کالاهای اساسی در سطح روستاهای استان است و سرمایه تشکل‌ها برای تامین نیاز اقلام کافی نبوده و لذا تامین نقدینگی برای شرکت های مذکور کمک شایانی به پویایی آن ها خواهد نمود.

 

رضوی ادامه داد: با تزریق نقدینگی مورد نیاز تشکل ها، دغدغه دولت و مردم برای تامین مایحتاج روستائیان مرتفع خواهد شد و همچنین فعالیت شرکت ها در حوزه عمل خود به ثبات رسیده و گسترش می‌یابد و دغدغه دولت در تولید محصولات دامی(شیر و گوشت) به حداقل خواهد رسید.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال جهت تکمیل و احداث پروژه های تعاون روستایی استان مورد نیاز است، افزود: تکمیل انبار چندمنظوره نیمه تمام تعاون روستایی در شهرستان فردوس، احداث سردخانه در شهرستان های قاینات، فردوس، زیرکوه، درمیان، سربیشه و بیرجند به منظور ذخیره سازی محصولات کشاورزی به خصوص زرشک، عناب و انار و ...، تخصیص اعتبار جهت تکمیل و تامین سرمایه درگردش برای بهره برداری از طرح های مشارکتی مناطق محروم معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری که در سنوات قبل اجرا شده است از مهم ترین نیازهای تعاون روستایی استان محسوب می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: در صورت تحقق این میزان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور گام مهمی در بهبود جایگاه تشکل های بخش کشاورزی و توسعه بخش کشاورزی استان برداشته خواهد شد.

 

رضوی در خصوص مشکلات تعاون روستایی استان گفت: تامین نقدینگی برای تشکل‌های تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان در راستای تامین نیازهای ضروری روستائیان، کمبود و نیاز به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای تکمیل زنجیره تولید، کمبود زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به روستائیان از قبیل سردخانه، انبارهای چندمنظوره، ناوگان حمل و نقل سنگین در سطح تشکل‌های تحت پوشش و نبود انبارهای متناسب با استانداردهای مد نظر سازمان بورس ایران در سطح تشکل های تحت پوشش از مهم ترین مشکلات است که در صورت تحقق، بخش عمده ای از مشکلات فروش محصولات تولیدی کشاورزی استان مرتفع می شود.

 

 

 

کد خبر 1228370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha