۵۰ واحد آموزشی توسط مجمع خیران مدرسه ساز در دست احداث است

یعقوبی از در دست احداث بودن ۵۰ واحد آموزشی توسط مجمع خیران مدرسه ساز خبر داد و گفت: سالانه ۱۵ واحد آموزشی به ارزش معادل ۱۲ میلیارد تومان با کمک خیران ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بهمن یعقوبی» شامگاه سه شنبه(۱۰ آبان) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: تامین و تجهیز فضاهای آموزشی از اهداف مهم سند تحول آموزش و پرورش است و مجمع خیران مدرسه ساز هم با اجرای طرح‌های توسعه فضاهای آموزشی و تامین تجهیزات کمک آموزشی، گام‌های خوبی در این راستا برداشته است.
 
 
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز گیلان با بیان اینکه خیران در حوزه احداث، توسعه، تعمیرات اساسی، مقاوم سازی و هوشمندسازی مدارس مشارکتی دارند عنوان کرد: سالانه حدود ۱۵ واحد آموزشی به ارزش معادل ۱۲ میلیارد تومان با کمک خیران ساخته می‌شود.
 
یعقوبی با تاکید بر اینکه مدارس ساخته شده یا با مشارکت مردم و یا صد درصد مردمی ایجاد شده‌اند تصریح کرد: اگر مدارس به شکل مشارکت با خیران ساخته شود اداره کل نوسازی مدارس از اعتبارات دولتی برای تجهیز و هوشمندسازی آن استفاده می‌کند.
 
وی از در دست ساخت بودن ۵۰ واحد آموزشی توسط مجمع خیران مدرسه ساز خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۲۰ واحد آموزشی را به ادارات کل آموزش و پرورش تحویل دهیم. 
 
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز استن ابراز داشت: ادارات کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیران مدرسه ساز مثلثی هستند که با یکدیگر در ارتباط و همدل هستند و استان گیلان هم در کل کشور از این حیث جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.
 
یعقوبی از طولانی شدن انجام تعهدات دولتی پس از مشارکت بسیار خوب خیران در یک طرح و پروژه آموزشی انتقاد کرد و یادآور شد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که نام مدرسه ساخته شده توسط یک خیر بدون اینکه مشورتی صورت بگیرد تغییر پیدا کرده است و این موضوع هم از دیگر نگرانی‌هایی است که وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: ماموریت مجمع خیران مدرسه ساز جلب و جذب خیران است اما اگر خیران به اقداماتی مانند تهیه نوشت افزار و توزیع تغذیه رایگان در بین مدارس مناطق کم برخوردار و محروم تمایل داشته باشند قطعا با ادارات کل آموزش و پرورش رایزنی‌های لازم را انجام خواهد داد.
 
 
 
کد خبر 1228394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha