لزوم هماهنگی اهالی رسانه برای مقابله با جنگ روانی دشمن

رضایی با بیان اینکه در حوزه جنگ روانی و رسانه ای دشمن نیازمند هماهنگی و یکپارچه سازی در بین اهالی رسانه هستیم، گفت: امروز باید تبیین جدی در فضای واقعی در مدارس، خانواده ها و دانشگاه ها و همچنین در حوزه رسانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سجاد رضایی صبح امروز چهارشنبه (۱۱ آبان) در دورهمی بانوان خبرنگار استان اظهار کرد: در تابستان امسال راه‌اندازی کانونی ویژه بانوان از سمت سازمان بسیج رسانه ابلاغ شده است.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فعالیت رسانه ای استان توسط بانوان انجام می شود، گفت: در همین راستا این کانون در مرکز استان برای فعالیت بانوان خبرنگار ایجاد خواهد شد.

 

وی برای برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی، تفریحی و ورزشی ویژه بانوان خبرنگار اعلام آمادگی کرد و افزود: البته بسیج رسانه برگزاری دوره های آموزشی در حوزه شبکه های اجتماعی به خصوص توئیتر و اینستاگرام را برنامه ریزی کرده است.

 

رضایی در ادامه به حوادث اخیر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جنگ تمام عیار رسانه‌ای و فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و دشمن تمام آنچه در توان دارد را به میدان آورده است.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی عنوان کرد: دشمن در جنگ ترکیبی در حوزه گروهک ها، قومیت ها و اختلافات مذهبی، سایبری و رسانه ای وارد عرصه شدند و همه این مسائل را مدیریت می کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود برای متوقف کردن قطار رو به پیشرفت ایران اسلامی را که از سال گذشته سرعت گرفته را بکار گرفته است، افزود: دشمن با برنامه ریزی در بستر فضای مجازی نسل زِد (z) را تربیت می کند.

 

رضایی متذکر شد: در ۱۰ سال گذشته متاسفانه نتوانسته ایم در بستر مدارس و مراکز تربیتی با این نسل ارتباط بگیریم لذا در بستر اینستاگرام تربیت شدند و مرجعیت رسانه ای آنان به جای اینکه صدا و سیما و کانال های خبری داخل کشور باشد متاسفانه از مرجعیت کانال های رسانه ای خارج از کشور استفاده می کنند.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شاهد جوانانی با هیجانات زودگذر و کاذب در همین حوادث اخیر بودیم، یادآور شد: بانوان یکی از نقاط تمرکز دشمن با موضوع حجاب و عفاف است که از سال ۹۰ با راه‌اندازی آزادی های یواشکی، چهارشنبه های سفید، کمپین حجاب اجباری یا اختیاری و... آغاز کرده است و هر ساله در مقاطع و بهانه های مختلف مسائلی را برای گشت ارشاد ایجاد کرده و توجهات را با نگاه و اذهان سوء و منفی نسبت به گشت ارشاد جلب کردند.

 

وی ادامه داد: مرگ مهسا امینی سوژه و بهانه ای برای دشمن شد که با لشکر سایبری که بخش اعظم آنان هم ربات بودند در عرصه توئیتر، اینستاگرام و واتساپ در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند و با دروغ پردازی ها مردم را دچار تردید کردند.

 

رضایی با بیان اینکه تیر آخر دشمن انجام اقدامات تروریستی برای ایجاد و القای ناامنی در جامعه برای کند کردن پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران است تا برای بحث برجام وارد مذاکره شوند و از ایران امتیاز بگیرند، گفت: در زمستان سختی که اروپایی ها در پیش دارند به شدت نیازمند انرژی ایران هستند و سعی می کنند در این فضا، ایران را تحت فشار رسانه ای و روانی قرار دهند.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در اغتشاشات و حوادث اخیر دست دشمن رو شده است، در ادامه بیان کرد: علی رغم اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی درگیر جنگ تمام عیار هستیم اما متاسفانه پشتیبانی و تجهیزات برای جبهه و نیروهای خودی فراهم نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه جنگ روانی و رسانه ای دشمن نیازمند هماهنگی و یکپارچه سازی در بین اهالی رسانه هستیم، افزود: با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در عرصه جهاد تبیین، امروز نیازمند یک تبیین جدی در فضای واقعی در مدارس، خانواده ها و دانشگاه ها و همچنین در حوزه رسانه هستیم.

 

رضایی با تأکید بر ضرورت ورود حوزه رسانه به اطلاع رسانی کارهای از جنس مردمی تا سازمانی، گفت: آنچه رسانه ها را درگیر کرده پوشش جلسات برخی نهادها با لگوهای خاص است در حالی که در رسانه و فضای مجازی باید بیشتر به جنس کارهای مردمی و علاقه ای که به شهدا و نظام وجود دارد، پرداخته شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1228414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha