اصفهان، میزبان هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو

هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری اقتصادی) ۲۳ آبان‌ماه در اصفهان به میزبانی سازمان زمین‌شناسی و حمایت اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری اقتصادی) ۲۳ آبان‌ماه در اصفهان به میزبانی سازمان زمین‌شناسی و حمایت اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود. اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو در تاریخ ۱۴ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ مصادف  با ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۱ با حضور کارشناسان هفت کشور پاکستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

سازمان همکاری اقتصادی اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان در سال ۱۳۴۱ نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند و سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند و هم‌اکنون با ۱۰ عضو، نزدیک به ۴۸۰ میلیون نفر جمعیت و هشت‌میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۹۷ کیلومتر مربع وسعت کشورها منابع نفت، گاز و صنعت را در اختیار دارند.

کد خبر 1228415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha