معنویت و اخلاق باید با حضور طلاب در مدارس  تقویت شود

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه معنویت و اخلاق با حضور طلاب در مدارس باید تقویت شود، گفت: آموزش ضمن خدمت برای طلبه های حاضر در مدارس یک ضرورت است، ضمن اینکه اتاق مشاوره و پاسخگویی به شبهات در مدارس باید پیش بینی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۱۱ آبان ماه) در نشست مشترک کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ضرورت دارد مصوبات این کمیته با توجه به حساسیت های موجود به مرحله اجرا درآید.


 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اصل توسعه مدارس معارف را کار خوب و پسندیده ای دانست و گفت: هرچند منابع محدود بوده ولی نباید سایر مدارس آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گیرند.


 

وی خاطرنشان کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش، یک روحانی در هر مدرسه حضور داشته باشد.


 

آیت الله حسینی نظارت بر ملبس بودن طلاب مدارس در طرح «امین دو» را یک ضرورت دانست و ادامه داد: روحانیونی که در این طرح جذب آموزش و پرورش می شوند، باید ملبس باشند و قوانین و دستورات حوزه را رعایت کنند.


 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بر حفظ ماهیت و هویت حوزوی طلاب در مدارس تاکید کرد و افزود: طلاب حاضر در مدارس نماینده و سفیر حوزه در مکان های تعلیم و تربیت هستند و باید عملکرد فرهنگی و حوزوی داشته باشند.


 

وی با اشاره به اینکه معنویت و اخلاق با حضور طلاب در مدارس باید تقویت شود، تاکید کرد: آموزش ضمن خدمت برای طلبه های حاضر در مدارس یک ضرورت است، ضمن اینکه اتاق مشاوره و پاسخگویی به شبهات در مدارس باید پیش بینی شود.


 

آیت الله حسینی شرایط در آموزش و پرورش و دانشگاه را ویژه دانست و تصریح کرد: دشمنان برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای دانش آموزان و دانشجویان دارند و ضرورت دارد که بحث «جهاد تبیین» و بالا بردن سطح معنویت و اخلاق در این اقشار را مد نظر قرار دهیم.


 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به مدت زمانی که جامعه و کشورمان با بیماری کرونا روبرو بود اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد که حوزه و آموزش و پرورش دست در دست یکدیگر برای پیشبرد اهداف نظام، انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی تلاش کنند.

کد خبر 1228417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha