بیش از سه هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کردستان تحصیل می‌کنند

محمدی گفت: بیش از سه هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان کردستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، طالب محمدی صبح چهارشنبه (۱۱ آبان) در اولین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پروش استثنایی کردستان، با اشاره به فعالیت 531 نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان گفت: 74 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری وروستایی استثنایی به یک‌هزار و 433 دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر و پسر خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: 536 دانش‌آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر و یک‌هزار و 400 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه در مدارس عادی و با بهره‌مندی از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

 

 

محمدی در ادامه با برشمردن ۱۰ شاخص اصلی عملکردی آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب 47 برنامه اصلی ابلاغ شده است.

 

 

وی به دستاوردهای مهم برون سازمانی اداره استثنایی در انعقاد قرارداد با اداره‌کل بهزیستی، اداره‌کل فنی وحرفه‌ای، کانون پرورش فکری و شورای اسلامی شهر سنندج اشاره کرد و گفت: همچنین تدوین برنامه عمل با معاونت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان از اولویت‌های کاری این حوزه در سال تحصیلی جاری است.

 

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: با هدف دانش افزایی و افزایش سطح علمی دوره آموزشی توجیهی برای کلیه نیروهای جدیدالورود به مدارس و مراکز استثنایی در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج در حال برگزاری است.

 

 

محمدی گفت: شیوه نامه  نظارت و راهنمایی شامل کلیه اقدامات نظارتی این اداره در ابعاد و سطوح مختلف به انضمام ابزارهای نظارتی مربوط است که با اجرا و بازخوردهای مناسب به ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی تدوین شده است.

 

 

وی افزود: صد در صد جامعه هدف در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان وپیش دبستان شرکت و سلامت سی ویک هزار و  105 نفر ارزیابی شد.

 

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به فرصت‌ها و قوت‌های این حوزه ارزش معنوی آموزش و پرورش استثنایی را عبادت در فرهنگ ملی ودینی عنوان کرد و افزود: چالش‌ها و مشکلات این حوزه با مشارکت یکپارچه و نظامند با سایر دستگاه‌ها وبهره گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی تا حد قابل توجهی مرتفع می‌شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل این شورا به منظورهم افزايي، پوشش تحصيلي حداكثري، ارائه خدمات مناسب و كافي به تمامي افراد خاطر نشان کرد: سیاست‌های اجرایی و فرایندهای کلیدی نظام حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی نیز با هدف ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در اهداف و فعالیت‌ها ابلاغ شده است.

 

 

محمدی در پایان خواستار هدایت خیرین مدرسه‌ساز به سوی مدارس استثنایی، کمک منابع مالی به سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، بهسازی و مناسب‌سازی دسترسی معابر منتهی به مدارس، اتمام ساخت و تکمیل پروژه‌های ساختمانی، استخدام تخصصی و پوشش مدارس استثنایی توسط معاونت‌های اداره‌کل در فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان شد.

کد خبر 1228515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha