دانش آموزان امروز ادامه دهنده راه دانش آموزان دوران انقلاب هستند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دانش آموزان امروز ایران اسلامی باید ادامه دهنده راه دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط ولایت در دوران انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز چهارشنبه (11 آبان) مراسم نمادین زنگ استکبار ستیزی و گرامیداشت روز دانش آموز که با حضور جمعی از مسئولان در دبیرستان حاج محمد محمودی اراک برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی گفت: 13 آبان روز بزرگی در تقویم کشور ما است و همگان باید این روز را گرامی داشته و به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه شهید فهمیده الگوی برای تمامی افراد به ویژه دانش آموزان است، افزود: دانش آموزانی همچون شهید فهمیده در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه و همگام با رزمندگان اسلام از جان خود گذشته تا اسلام و انقلاب پا برجا بماند.

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط ولایت در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با حضور به موقع خود در صحنه از کیان نظام و میهن اسلامی دفاع کردند، ادامه داد: این دلیرمردان با نثار جان خود اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمنان افتد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه دانش آموزان امروز باید ادامه دهنده راه دانش آموزان دوران انقلاب باشند، ادامه داد: دانش آموزان باید با مطالعه سیره و منش دانش آموزان انقلابی در کنار تعلیم علم و دانش پیروز خط ولایت و رهبری بوده و ادامه دهنده راه شهدا و آرمان های والای انقلاب باشند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکنون به برکت انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار طلبه در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۳۰ هزار طلبه خارجی نیز در حوزه‌های علمیه نقاط مختلف کشور به تحصیل اشتغال دارند.

امام جمعه اراک همچنین ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ طلبه دانش آموخته و در حال تحصیل در حوزه ‌های علمیه استان مرکزی داریم و ۱۸۰ طلبه دختر و ۱۲۰ طلبه پسر امسال در حوزه‌های علمیه این استان پذیرفته شدند.

 

آیت الله دری نجف آبادی به رشد علم و دانش و سواد آموزی نیز در کشور اشاره کرد و گفت: تا پیش از انقلاب تنها ۴۷ درصد جمعیت کشور با سواد بودند که بیشتر این افراد تا مقطع دیپلم به تحصیل ادامه داده بودند، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی ۹۷ درصد افرادی که امکان تحصیل داشته‌اند با سواد هستند و دارای تحصیلات عالیه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک وجود پزشکان و دانشمندان ایران که در مکتب انقلاب پرورش یافته اند نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای هفت تا هشت هزار پزشک وارداتی از کشورهای پاکستان و بنگلادش در کشور وجود داشت ولی به برکت انقلاب اکنون یک هزار و ۳۰۰ جراح مغز و اعصاب در کشور وجود دارد و تجهیزبیمارستان‌های کشور  از دیگر برکات انقلاب است.

این مقام مسئول ادامه داد: بحمدالله ایران اسلامی در بخش های مختلف پیشرفت های خوبی را در طول 43 سال کسب کرده است و امروز شاهد رشد و شکوفایی ایران اسلامی در حوزه های مختلف هستیم.

 

 

کد خبر 1228538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha