اختصاص بخشی از داروخانه ها به داروهای طب ایرانی

انصاری پور با اشاره به لزوم اختصاص بخشی از داروخانه ها به داروهای طب ایرانی گفت: در طب ایرانی، از گیاهان دارویی و اصلاح سبک زندگی بر اساس تغذیه سالم استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، نفیسه حسینی‌ یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به همراه معاون و دو نفر از اعضای هیئت بورد کشوری، در راستای بازدیدهای هفتگی از دانشگاه‌های مختلف و احصاء مشکلات و رفع چالش‌ها از سلامتکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازدید و سپس با رییس دانشگاه دیدار کردند.

در دیداری که با رییس و مسئولین دانشگاه صورت گرفت، محمد انصاری‌پور، مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حضور مسئولین وزارتی با بیان اینکه سلامتکده طب ایرانی نزدیک به دو سال است که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی شده است گفت: در حال حاضر گروه طب ایرانی 3 عضو هیئت علمی دارد که مقرر شد به شش نفر شامل 4 عضو ثابت و حداقل 2 عضو الحاقی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این بازدید چالش های پیش رو طرح و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که مسئولان فنی داروخانه ها بخشی از داروخانه را به داروهای طب ایرانی تخصیص دهند و زمینه دسترسی سهل و آسان برای مردم فراهم شود.

مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از استقبال خوب مردم از طب ایرانی خبر داد و تصریح کرد: طب سنتی یک لفظ کلی است که تمام طب های سنتی در جهان را شامل می شود، اما  برای پیشگیری و درمان بیماریها در طب ایرانی، از گیاهان دارویی و  اصلاح سبک زندگی بر اساس تغذیه سالم استفاده می‌شود.

 انصاری پور تصریح کرد: در حال حاضر 8 متخصص طب ایرانی در شهر اصفهان در مطب های خصوصی ارائه خدمت می نمایند اما لازم است که متخصصین طب ایرانی در کلینیک های ویژه و مراکز جامع سلامت  مستقر شوند.

 شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای متخصصین طب ایرانی و تشکر از مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت اظهار نمود: تغییرات مورد توافق تا اسفندماه سال جاری انجام خواهد گرفت و گزارش آن به تیم وزارت بهداشت ارائه و  زمانی نیز برای بازدید مجدد در ماه های آتی تعیین خواهد شد.

کد خبر 1228647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha