هدف گذاری صادرات یک میلیون تن قیر به خارج از کشور

اسفندیار از هدف گذاری برای صادرات یک میلیون تن قیر به خارج از کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰۰ هزار تن قیر به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مسعود اسفندیار امروز چهارشنبه (۱۱ آبان) در حاشیه بازدید از روند اجرای عملیاتی طرح‌های شرکت نفت «پاسارگاد» آبادان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دشمنان در شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان نیز  نتوانسته اند از صادرات و تولید جلوگیری کنند اظهار کرد: تاکنون از محل فروش قیر توانستیم برای کشور ارز آوری بسیار خوبی داشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت نفت «پاسارگاد» از صادرات ۷۸۰ هزار تن قیر به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری نیز با تلاش نیروهای متخصص داخلی ۴۰۰ هزار تن قیر به کشورهای هدف صادر شده و برای صادرات یک میلیون تن قیر به کشورهای منطقه ای هدف گذاری کرده ایم.

 

وی با اشاره به پیشرفت عملیات احداث چهار مخزن ذخیره قیر در کارخانه نفت «پاسارگاد» آبادان با ظرفیت ۲۰ هزار تن تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکیمل آن میزان انبارش قیر به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

 

اسفندیار، نیاز به استفاده از کشتی های بالای ۴۰ هزار تن را یکی از اهداف صادراتی و تامین قیر بازارهای منطقه‌ای به ویژه کشورهای هند و چین برشمرد و اضافه کرد: برای تحقق این مهم نیاز است تا انبارش محصول قیر را افزایش دهیم تا  بتوانیم این محصول را به پایانه صادراتی بندرامام خمینی انتقال و از آنجا به کشورهای مورد نظر صادر کنیم.

 

وی همچنین به صادرات قیر از اسکله صادراتی آبادان اشاره کرد و یاد آور شد: فعلا فقط شناورهای با تناژ پائین تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن امکان ورود و بارگیر محصول صادراتی از آبادان را دارند که در مقدار این شناورها توجیه اقتصادی ندارند، لذا در صورتی که امکان ورود شناورهای بالای ۱۰ هزار تن باشد قیر از اسکه آبادان به خارج از کشور نیز صادر خواهد شد.

 

کد خبر 1228651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha