وضعیت روشنایی معابر و پارک‌ها در شورای اطلاع‌رسانی بررسی شد

چهل‌ونهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان امروز چهارشنبه (۱۱ آبان) با موضوع بررسی وضعیت روشنایی معابر و پارک‌ها به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، چهل‌ونهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان امروز چهارشنبه (11 آبان) با موضوع بررسی وضعیت روشنایی معابر و پارک‌ها به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه گذشته این شورا اظهار کرد: حمایت دستگاه‌های نظارتی و اجرایی از مدیریت شهری به منظور رفع معضلات اهواز و مشارکت و همکاری کلیه دستگاه‌های فرهنگی استان در برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی با شهرداری جهت نشاط اجتماعی و رضایت بیشتر مردم اهواز و رفع برخی مشکلان فرهنگی و اجتماعی از جمله این مصوبات بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: همچنین مصوب شد شهرداری اهواز برنامه‌ها و پروژه‌های خود را اطلاع‌رسانی دقیق کند و در خصوص مناطق حاشیه‌نشین و محروم اهواز هم برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد و در شورای اطلاع‌رسانی گزارش آن مطرح و ارائه شود.

 

وی موضوع جلسه امروز را بررسی وضعیت روشنایی و معابر و پارک‌ها در شهرستان اهواز اعلام کرد و افزود: دغدغه‌ای که وجود دارد این است که خیلی از مردم زا فضای تاریک معابر شهری نارضایتی و گله دارند و انتقاد دیگر اینکه تعداد پایه‌های برق در اهواز بسیار زیاد بوده ولی با این حجم از گستردگی همچنان خیابان‌ها و پارک‌ها تاریک است که از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دعوت شده در این خصوص پیشنهادات و راهکارهای لازم ارائه شود.

 

عبدالحمید عباس‌شیاری نیز با اشاره به اینکه روشنایی شهری و معابر چه در استان و چه در کشور بر اساس استانداردهای اعلامی تامین می‌شود عنوان کرد: ما در طول سال همه تلاش خود را می‌کنیم که روشنایی را به ویژه در محلات و معابر جدید تامین کنیم ولی برخی مواقع یک سری دستورالعمل‌ها با توجه به تاترازی تولید و مصرف از سوی وزارت نیرو اعلام می‌شود که ما را مجبور به رعایت برخی محدودیت‌ها می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان ابراز کرد: قرار شده اداره توزیع برق استان و شهرداری اقدامات مشترکی انجام دهند که بتوانیم هم رضایت عمومی را جلب کنیم و هم خواسته‌هایی که مردم انتظار دارند را انجام دهیم که در صورت نهایی شدن اتفاقات خوبی در سطح شهر خواهد افتاد.

 

رضا امینی نیز با بیان اینکه باید بپذیریم همه در یک کشتی هستیم و گستردگی فعالیت‌ها و خدمات نباید ما را از میدان به در کند گفت: باید مراقب باشیم در بیان اقدامات دچار تحلیل‌های اشتباه نشویم؛ همه باید به سهم خود پاسخگو باشند تا عدم پاسخگویی درست ما باعث بی‌اعتمادی مردم و سرمایه اجتماعی نشود.

 

شهردار اهواز با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که به نوعی ارتباط کاری با هم دارند باید برای زیباسازی محیط و فضاهای شهری، داشته‌های خود را روی هم بگذارند تا بتوانیم کاری مشترک و در خور شان برای مردم انجام دهیم تصریح کرد: ما در انجام امور به سه مقدمه نیاز داریم که شامل تبیین درون سازمانی، تبیین بین‌دستگاهی و تبیین برای مردم است.

 

وی با بیان اینکه در شهر اهواز زحمات زیادی کشیده می‌شود ولی از نگاه مردم مطلوب نیست اذعان کرد: باید ببینیم چه ظرفیتی داریم و چه کاری باید انجام دهیم که اول خودمان در سازمان مربوطه مجاب شویم و هم مردم را برای تامین رضایتمندی همراه کنیم.

 

امینی با اشاره به اینکه در خوزستان و اهواز ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد خاطر نشان کرد: ما باید روی داشته‌ها و کارهای مشارکتی کار کنیم و اگر هم قرار است حرکتی انجام شود باید همکاری داشته باشیم.

 

همچنین سیاوش محمودی با بیان اینکه اصل موضوعی که در جلسه قبل مطرح شد این بود که در حوزه‌های مختلف برخی از خدمات و اقدامات در شهر بین‌دستگاهی است تاکید کرد: اهواز یک شهر تاریک است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

 

رئیس شورای شهر اهواز اضافه کرد: اهواز به شهر شب معروف است و به دلیل وضعیت آب و هوایی و گرما مردم بیشتر شب‌ها بیرون می‌آیند ولی با اقداماتی که در حوزه روشنایی در شهر می‌بینیم، داریم شب را هم از مردم می‌گیریم؛ علاوه بر آن در برخی مناطق همین تاریک بودن خیابان‌ها باعث ایجاد مسائل و آسیب‌های مختلف از جمله افزایش سرقت و کاهش امنیت شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید این گونه مشکلات را با اقدامات مشترک برطرف کرد و ادامه داد: باید در خصوص وضعیت روشنایی از وزارت نیرو بخواهیم که اهواز را خاص ببینند و این یک مطالبه جدی است چرا که در شرایط کنونی مردم نیاز به نشاط دارند و باید در این راستا تفرج‌گاه‌ها، فضاهای سبز و بوستان‌ها را احیا کنیم.

 

سید محمدعلی پورموسوی نیز با اشاره به اینکه برای اینکه در یک موضوعی به یک هدف و نتیجه برسیم باید هم در مسیر حق باشیم و از آن مهم‌تر برای حق بجنگیم و تلاش کنیم گفت: حق به جانب بودن و حب حق داشتن به تنهایی کافی نیست بلکه باید تبیین کنیم؛ جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری برای همه حوزه‌ها لازم است.

 

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: نور به معنی آبادی است و برای اینکه موضوع سکینه و آرامش را ایجاد کنیم به نور احتیاج داریم؛ ما اگر بهترین پارک‌ها و انبیه را ایجاد کنیم ولی نور نداشته باشد به دردی نمی‌خورد و کاری که انجام شده به چشم نمی‌آید.

 

وی با بیان اینکه هر کس در حوزه خود باید برای آبادانی شهر و استان با همه توان تلاش کند یاد آور شد: اهواز مشکلات عدیده، جدی و مزمنی دارد و اگر برای آن فکری نکنیم مزمن‌تر خواهد شد و کمتر قابل حل می‌شود از این رو همه باید دست به دست هم دهیم تا هر چه زودتر مشکلات را حل کنیم.

 

محبوبه ایزدی‌پناه نیز استفاده از ظرفیت‌های نویت برای ایجاد نور و روشنایی را راهکاری برای برون‌رفت از این موضوع دانست و بیان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری گله‌مند هستند از اینکه از آنها برای ارائه راه‌حل در مسائل مختلف از جمله روشنایی دعوت نمی‌شود.

 

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری اعلام آمادگی کردند که بدون صرف انرژی برق با استفاده از انرژی خوزشید در شب می‌تواند ابزاری را برای روشنایی در اختیار شهرداری‌ها بگذارند که حتی نیاز به استفاده از انرژی برق آبی هم نداریم.

 

در این نشست حجت‌الله غلامعلی سرپرست دبیرخانه شورای اجتماعی کشور نیز به بیان وقایع اخیر با توجه به آخرین جلسه شورای اجتماعی کشور پرداخت و بر ایجاد فضای نشاط و شادی در میان جامعه تاکید کرد.

 

همچنین سایر اعضای شورا و مدعوین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

 

کد خبر 1228724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha