جنگ شناختی و ترکیبی راهکار امروز غرب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی

بهمنش با بیان اینکه هنوز هم عده‌ای جنگ شناختی دشمن را باور نکرده‌اند گفت: جنگ شناختی و ترکیبی راهکار امروز غرب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین بهمنش» شامگاه چهارشنبه( ۱۱ آبان) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: ۱۳ آبان یادآور سه واقعه تاریخی شامل تبعید امام راحل در ۱۳ آبان سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان توسط مأموران رژیم طاغوت در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۵۸ است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه استکبار جهانی همواره در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران راهبردهای خصمانه را پیش گرفته است عنوان کرد: ایالات متحده در قرن اخیر تاریخچه خوبی در ایران ندارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری شعار مرگ بر آمریکا نه از بعد پیروزی انقلاب بلکه از دهه ۳۰ شمسی برای نخستین بار مطرح شد.
 
وی تصریح کرد: اگر استکبار را واژه شناسی کنیم، هسته مرکزی آن کبر می‌شود و مقام کبر هم متعلق به شیطان است زیرا متکبرانه علیه خداوند اعلام موضع کرد و نمایندگی کبر را به نام خودش ثبت نمود؛ علاوه بر آن در طول تاریخ در میان انسان‌ها هم نمایندگان این مقام را داریم که اصطلاحا به آنان استکبار زمان اطلاق می‌شود.
 
بهمنش اینکه چه چیزی باعث تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان شد اذعان کرد: در طول چند ماهی که از عمر دولت بازرگان در سال ۵۸ گذشته بود، دانشجویان پیرو خط امام به این نتیجه رسیدند که این سفارت آمریکا است که برای تجزیه ایران و علیه کشورمان در حال برنامه‌ریزی است و تمام اینها در اسناد باقیمانده در لانه جاسوسی موجود است.
 
این استاد دانشگاه ابراز داشت: از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران مشخصا ایالات متحده هدفش براندازی بوده است؛ اگر چه تاکتیک‌ها و سناریوهایش در شرایط مختلف اعم از جنگ سخت، نیمه سخت( حمایت از تجزیه طلبان و گروه‌های اغتشاشگر و گروه‌های نیابتی) و جنگ نرم متعدد بوده است.
 
بهمنش جنگ نرم با عملیات پیچیده جنگ روانی را تعریف جنگ شناختی ذکر کرد و افزود: در این جنگ شناختی و ترکیبی حجم عظیمی از داده‌های مخرب توسط رسانه‌های بیگانه تزریق می‌شود و این بخشی از یک جنگ بزرگ است و شاید برخی‌ها هنوز هم آن را باور نمی‌کنند در حالیکه هدف اصلیش براندازی است.
 
وی با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم، نرم‌هایی در حوزه حقوق بشر و فقر و امثالهم در جهان مطرح شد اضافه کرد: آنچه که بارها بیان شده و ما هم در دانشگاه‌ها و در میان دانشجویان و اساتید خواستار آن بودیم این است که حداقل کشورهای غربی که ایجاد کننده این نرم ها هستند به آن توجه کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه رفتار غرب درباره مسائلی مانند حقوق بشر ضد و نقیض است افزود: غرب پرونده زشتی در حوزه حقوق بشر دارد و هیچ کسی حمایت فرانسه در شمال آفریقا را فراموش نمی‌کند و هیچ کسی از یاد نخواهد برد همین فرانسه که چهره هنری از خود نشان می‌دهد، میلیون‌ها نفر را در الجزایر به کشتن داد. 
 
بهمنش ضمن اشاره به پرونده پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها در نسل کشی و قتل عام مردم کشورهای آفریقایی و آسیایی اذعان کرد: واگویه کردن این رفتارهای غرب و سند نشان دادن از آن به دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند به آنان در تصویرسازی مشخص از چهره غرب کمک کند.
 
وی یادآور شد: پس از هر اغتشاش و آشوبی در کشور معمولا نخستین جایی که آسیب می‌بیند، امنیت کشور است که نمونه بارز آن را در قضیه جانکاه شاهچراغ دیدیم؛ از طرفی این قضایا در حوزه آموزش و اقتصاد هم ناامنی‌هایی را ایجاد می‌کند و این امر نشان می‌دهد، امنیت واقعا یک سرمایه محسوب می‌شود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دنیای غرب نمی‌تواند و نمی‌خواهد ایران اسلامی را با تمام ظرفیت‌هایش ببیند خاطرنشان کرد: امنیت هسته مرکزی تمام نهادهای اجتماعی است لذا اگر می‌خواهیم به پیشرفت و افق‌های دانش برسیم باید از این امنیت و هسته مرکزی که به آن می‌بالیم حفاظت کنیم. 
 
 
 
کد خبر 1228747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha