رشد ۴۸ درصدی زکات جمع آوری شده در شیروان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: امسال زکات جمع آوری شده در شیروان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۸ درصد رشد داشته است.

«مجید الهی راد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: کل مبلغ زکات جمع آوری شده در شهرستان شیروان در هفت ماهه امسال، مبلغ 30 میلیارد و 950 میلیون ریال بوده که زکات جمع آوری شده در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 48 درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی عنوان کرد: در مدت مشابه سال گذشته، مبلغ زکات جمع آوری شده در این شهرستان مبلغ 20 میلیارد و 890 میلیون ریال بوده است.

 

الهی راد با بیان اینکه این شهرستان در چند سال گذشته هم جزو شهرستان های برتر استان در جمع آوری زکات بوده است، خاطرنشان کرد: زکات واجب و مستحب در این شهرستان جمع آوری و صرف تامین معیشت، درمان، لوازم التحریر، پرداخت اقساط معوق و بدهی مددجویان، تعمیرات مسکن، خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند و پروژه های عام المنفعه شده و بیشترین هزینه کرد زکات در شهرستان در حوزه معیشت بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اینک در این شهرستان ۷۰ عامل زکات در ۹۶ روستای بخش مرکزی و حومه فعالیت دارند، اضافه کرد: پرداخت به موقع زکات در رفع مشکلات اقتصادی و کاهش فقر مؤثر است.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1228755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha