صیانت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس با روایتگری صحیح و موثر

محمد گفت: روایتگری صحیح موثرترین روش برای صیانت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سید«جواد محمدی» در کارگاه روایتگری راویان دفاع مقدس اراک با اشاره به سازماندهی ۳۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس برای روایتگری در استان مرکزی، گفت: روایتگری صحیح موثرترین روش برای صیانت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

 

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس و جهاد و شهادت، گنجینه پایان ناپذیر برای رشد و تعالی انقلاب اسلامی است، افزود: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی متعالی و برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) است و این گنجینه ارزشمند باید حفظ و نگهداری شود.

 

وی با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی برگرفته از فرهنگ و گنجینه دفاع مقدس است، ادامه داد: این فرهنگ متعالی باید در گام دوم انقلاب بیش از پیش ترویج شود و همه وظیفه دارین به آن بپردازیم.

 

این مقام مسئول زبان هنر و ابتکار و خلاقیت هنری را بهترین زبان برای انتقال مفاهیم دانست و اظهار کرد: ابتکار و هنرمندی برای بهره گیری از گنجینه دفاع مقدس مهمترین اولویت امروز برای نسل جدید است.

 

مسئول حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه روایتگری خلاقانه حماسه های دفاع مقدس راهی برای ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان است، ادامه داد: راویان باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

 

محمدی به جمع آوری اسناد دفاع مقدس به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اشاره کرد و گفت: امروز باید از این اسناد برای روایتگری و فعالیت های فرهنگی و پژوهشی به خوبی استفاده شود.

 

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: نهضت روایتگری و تبیین دفاع مقدس از ۷ سال گذشته و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده است و در این راستا بیش از ۳۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس کادرسازی و آموزش دیدند.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در استان بیان کرد: این کارگاه های به صورت ماهانه و فصلی انجام می شود.

کد خبر 1228791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha