جشن دانش آموزی میلاد امام یازدهم در کانون ‌«الزهرا (س)» جهرم برگزار می شود

حضوری از برگزاری آیین جشن و سرور میلاد امام حسن عسکری (ع) ویژه نوجوانان مسجدی عضو کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم خبر داد.

 محمد حضوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، با تبریک مناسبت میلاد با سعادت امام یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری (ع)، گفت: در این راستا و همزمان با این میلاد با عظمت، آیین ویژه برنامه جشن و سرور در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم افزود: در این برنامه حجت الاسلام «سیدمنصور زاهدی»، از مربیان این کانون فرهنگی هنری به بیان سخنرانی در وصف این همام و همچنین بیان معارف دین می پردازد.

 

وی بیان کرد: همچنین حاضرین در این برنامه در ادامه از نوای مولودی خوانی «فرشید میرزایی» از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بهره مند می شوند.

 

حضوری عنوان کرد:‌ این برنامه به همت نوجوانان مسجدی عضو کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود که در گوشه ای از این آیین جشن و سرور نیز ذاکران نوجوان اهل بیت (ع) عضو این کانون به مدیحه سرایی و مولودی خوانی می پردازند.

 

حضوری به زمان برگزاری این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: آیین جشن و سرور میلاد امام حسن عسکری (ع) روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم در پایان از اصحاب مسجد، اهالی کانون و شهروندان برای شرکت در این برنامه دعوت کرد.

 

به گزارش شبستان، حضرت امام حسن عسکری (ع) به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال ۲۳۲ هجری قمری در مدینه متولد شدند؛ ایشان در سال ۲۳۵ هجری قمری که چهارساله بودند، با پدر بزرگوارش امام هادی (ع) به سکونت در سامرا مجبور شد و حدود نوزده سال با پدر خویش در این شهر ساکن بود.

 

 پس از شهادت پدر، به مدت ۶ سال امامت کرد و در این مدت به علت سخت گیری بیش از حد عباسیان، با تقیه بسیار رفتار می کرد و جز یاران نزدیک، کسی را برای ملاقات نمی پذیرفت.

کد خبر 1228799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha