ساخت و ساز غیرمجاز در «زیارت» پس از ۲۰ سال به صفر رسید/ کارگروه فراقوه‌ای مانع اصلی توسعه زیرساختی گلستان در حوزه گردشگری است

آسیابی گفت: برای حل این مشکل با استقرار ایست بازرسی در ورودی روستای زیارت، ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه پس از ۲۰ سال به صفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «حیدر آسیابی» امروز (پنجشنبه ۱۲ آبان) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از طرح های مهم در حوزه گردشگری استان گلستان از جمله تله کابین، طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده و بسیاری از طرح های زیرساختی در این بخش، به علت ایجاد کارگروه فراقوه ای که به منظور جلوگیری از ساخت ها و سازهای غیرمجاز تشکیل شده، با مشکل و رکود مواجه شده است.

 


رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مانع تراشی های این کارگروه فراقوه ای سبب شده تا توسعه زیرساختی استان گلستان دچار چالش و مشکلات جدی شود.

 


وی با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی فراوانی برای توسعه و رونق در بخش گردشگری دارد، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود با لحاظ کردن موارد قانونی و همه الزامات محیط زیستی برای رسیدن به توسعه استفاده کنیم و ابتدا لازم است که مانع تراشی ها از بین برود.

 


آسیابی وضعیت امروز زیارت را نتیجه تخلفات گسترده در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه طی دهه های گذشته عنوان کرد و گفت: هزاران خانه غیرمجاز در روستای زیارت طی دهه‌های گذشته ساخته شده است و ما تلاش کردیم تا جلوی این اتفاقات را بگیریم.

 


وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل با استقرار ایست بازرسی در ورودی روستای زیارت، ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه پس از ۲۰ سال به صفر رسید.

 

 

کد خبر 1228803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha