همایش روز مازندران در روستای صالحان بخش کجور برگزار می شود|وزیرفرهنگ وارشاداسلامی مهمان ویژه جشن روز مازندران

جوادی گفت: همایش بزرگداشت روز ملی مازندران شنبه ۱۴آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی امروز(۱۲آبان) در آئین بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان بهشهری با محوریت سردار شهید حاج رحیم کابلی از شهدای حادثه خان طومان سوریه ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی مازندران و ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع)اظهار کرد: امنیت و آسایش کشور را مرهون خون شهدایی نظیر حاج رحیم کابلی هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهید کابلی از هنرمند واقعی بوده اند و هنرمندانه به جامعه و اسلام خدمت کردند، افزود: تلاش داریم با محوریت این شهید والامقام ویژه برنامه ای در هفته فرهنگی مازندران برگزار شود.

 

وی با اشاره به تلاش های گذشتگان برای نامگذاری روز۱۴آبان به نام روز مازندران در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تلاش ها در دولت سیزدهم به بار نشست و روز مازندران در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

 

جوادی از مازندران بعنوان مهد علویان یاد کرد و افزود: تلاش داریم تاریخ مازندران و نقش مردمان این خطه از شمال کشور در عرصه های مختلف بررسی و معرفی و تبیین شود.

 

وی به فعالیت ۲۲شهرستان برای گرامیداشت هفته فرهنگی مازندران اشاره و بیان کرد: برگزاری همایش آیت الله کوهستانی(ره)، برگزاری جشنواره تئاتر،‌جشنواره غذاهای بومی محلی،‌برپایی نمایشگاه توانمندی های مازندران،‌برگزاری همایش نام آوران مازندران،‌برگزاری آئین بزرگداشت روز مازندران در صالحان نور و ...از جمله برنامه های بزرگداشت هفته مازندران است.

 

جوادی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در جشن بزرگداشت روز مازندران در منطقه صالحان نور خبر داد و گفت: همایش بزرگداشت روز ملی مازندران شنبه ۱۴آبان در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1228824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha