شهید رحیم کابلی هنرمند شاخص هفته فرهنگی مازندران معرفی شد

فلاح با اشاره به پیشینه هنری سردار شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی در رشته خوشنویسی، گفت: به مناسبت هفته فرهنگی مازندران این شهید والامقام بعنوان شهید شاخص هنرمندان این خطه از شمال کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مسعود فلاح امروز(۱۲آبان) در آئین بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان بهشهری با محوریت سردار شهید حاج رحیم کابلی از شهدای حادثه خان طومان سوریه ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی مازندران و ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع)اظهار کرد: این نمایشگاه با همراهی انجمن خوشنویسان بهشهر برپا شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: هنرمندان این شهرستان در مسیر شهدا ثابت قدم هستند.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان شهرستان بهشهر در حوزه ایثار و شهادت آثار فاخری را خلق کرده اند،‌افزود: تلاش داریم سیره شهدای هنرمند نظیر سردار شهید حاج رحیم کابلی از شهدای مدافع حرم برای جامعه هنری این شهرستان تبیین شود.

 

فلاح به ۱۲شهید هنرمند بهشهر اشاره کرد و یاد آورشد: امروز به مناسبت هفته فرهنگی مازندران تمثال مبارک شهید رحیم کابلی در کنار تمثال مبارک دیگر شهدای این شهرستان جانمایی خواهد شد.

 

وی از رونمایی اثر هنری هنرمند خوشنویس بهشهر سرکار خانم طاووسی با محوریت وصیت نامه شهید رحیم کابلی خبر داد و گفت: این اثر هنری با حضور حسین جوادی،‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تقدیم خانواده والامقام این شهید هنرمند می شود.

کد خبر 1228829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha