پروژه‌ هوشمندسازی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افتتاح شد

طی مراسمی پروژه‌ هوشمندسازی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی سلاجقه پیش از ظهر امروز پنجشنبه (12 آبان) با سفر به خراسان جنوبی ضمن دیدار با کارکنان محیط زیست استان، پروژه هوشمندسازی حفاظت و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت (دوربین و پهپاد) را افتتاح کرد.

 

اسدالله حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: پروژه هوشمندسازی و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان شامل پهپاد و دوربین، با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان های پیشرو در هوشمندسازی حفاظت مناطق تحت مدیریت است، افزود: علاوه بر پروژه هوشمندسازی و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، شبکه ارتباطی دیجیتال مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان و تجهیزات بررسی و تشخیص بیماری‌ها و امداد و نجات حیات وحش استان با اعتبار هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

 

حاتمی با بیان اینکه هوشمندسازی و پوشش تصویری آنلاین مناطق حفاظت شده استان، گام اصولی برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت است، گفت: از این سامانه برای سرشماری حیات وحش استفاده خواهد شد، همچنین این سامانه جبران‌کننده کمبود نیروی محیط‌‌‌ ‌بان و موثر در پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1228885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha