۴۲ درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد

حجت الاسلام جعفری گفت: ۴۲ درصد از پرونده های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف اصفهان منجر به صلح و سازش شده که این استان رتبه برتر کشور را دارد.

حجت الاسلام «اسدالله جعفری« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف اظهارداشت: این نهاد به عنوان بازوی دستگاه قضایی و با مشارکت مردمی نقش مهمی در رسیدگی به اختلافات و دعاوی داشته و سالانه حجم زیادی از پرونده های دادگستری را رسیدگی می کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: پرونده هایی که امکان صلح و سازش در بین طرفین وجود داشته باشد، در شوراهای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد که 42 درصد از دعاوی ارجاعی به این نهاد در سراسر استان اصفهان منجر به صلح و سازش شده است.

 

وی ادامه داد: متوسط نرخ صلح و سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف کشور 36 درصد بوده اما این مولفه در استان اصفهان به 42 درصد یعنی 6 درصد بیشتر می رسد.

به گفته حجت الاسلام جعفری، متوسط نرخ صلح و سازش در این استان 42 درصد بوده در حالی که در برخی از شهرستان ها این شاخص بیشتر از میانگین استانی و کشور می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: سعی و تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف، معتمدین محلی، قاضی شورا و گذشت شاکیان در این امر نقش مهمی دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان، آموزش و پیشگیری را دو ماموریت مهم دستگاه قضایی با همکاری دیگر نهادها برای کاهش پرونده های قضایی اعلام کرد و گفت: عدم آگاهی در عرصه های مختلف منجر به گرفتاری بسیاری در حوزه های اجتماعی شده و باید آموزش را جدی بگیریم.

کد خبر 1228952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha