نخستین گالری شهری شیراز با موضوع «شهدای حرم شاهچراغ (ع)» رونمایی شد

نخستین گالری شهری شیراز در حد فاصل میدان «نمازی» و میدان «دانشجو» با موضوع «شهدای حرم شاهچراغ (ع)» مورد رونمایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، نخستین گالری شهری شیراز، امروز پنج شنبه (12 آبان) در حد فاصل میدان «نمازی» و میدان «دانشجو» با موضوع «شهدای حرم شاهچراغ (ع)» رونمایی شد.

مصطفی مشفقیان، در این مراسم گفت: گالری ‌های شهری نوع جدیدی از بازآفرینی‌ های فرهنگی و هنری در شهرها به شمار می روند که هویت‌ های فرهنگی و هنری را در دل مردم می برند.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز افزود: نخستین گالری شهری شیراز، در حد فاصل میدان «نمازی» و میدان «دانشجو» با موضوع «شهدای حرم شاهچراغ (ع)» با همین هدف رونمایی شده و در ۱۶ اثر که بهترین آثار هنری در سطح کشور با موضوع «شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع)» هستند را افتتاح می‌ کنیم.

وی اضافه کرد: لایه ال ای دی در شب آثار به صورت کامل قابل رویت است و شیشه ‌های نشکنی روی آن قرار داده شده و یک لایه ضد اشعه uv روی شیشه وجود دارد تا آثار در اثر تابش آفتاب آسیب نبینند.

مشفقیان اعلام کرد: محتوای گالری ها ثابت نیست و در مناسبت‌ های مختلف ملی، مذهبی و موضوعات شهروندی به روز رسانی می ‌شوند و در این گالری با زبان هنر پیام های فرهنگی و شهروندی به مردم انتقال می یابد.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ امانت و حفظ حقوق معنوی آثار شناسنامه آثار در پایین پوستر آورده شده است، بیان کرد: گالری های شهری در پنج نقطه شیراز تا پایان امسال راه اندازی و تا پایان سال آینده در 30 نقطه ایجاد خواهد شد.

افسانه خواست خدایی هم در این مراسم گفت: رونمایی از این گالری همزمان با هفتمین روز شهادت مظلومانه شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) توسط سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز انجام شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در این گالری شهری حماسه، ایثار، از خودگذشتگی و حضور مردم در صحنه‌ های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: به روزرسانی تابلوها بر اساس تقویم فرهنگی کشور از اولویت های این گالری های شهری است و تسهیل گری در دسترسی راحت شهروندان به امکانات رفاهی و فرهنگی از سیاسته ای شورای ششم است و گالری های شهری در ارتباط شهروندان با هویت فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی نقش موثری دارند.

خواست خدایی گفت: تا پایان سال آینده در 30 نقطه شیراز گالری شهری خواهیم داشت که در مسیر پیاده روی شهروندان قرار می ‌گیرند.

مهدی نصیری، عضو هیئت رئیسه و منشی دوم شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: ایجاد گالری در فضای عمومی ایده خوبی است که طبق مناسبت ها و رویدادهای متفاوت، محتواهای ویژه ‌ای را منتشر کرده و به نمایش می ‌گذارد و اقدام خوبی برای انتقال مفاهیم با زبان هنر به جامعه است.

کد خبر 1228960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha