دانش آموزان در حرکت اسلامی و انقلابی نقش موثری داشته اند

آیت الله دژکام گفت: ١٣ آبان، روز دانش آموز است و دانش آموزان در حرکت اسلامی و انقلابی همواره نقش موثری داشته اند و شهادت دانش آموزان در آبان ۵۸، زمینه پیروزی حرکت اسلامی بود و امروز ادامه این حرکت به عهده جوانان نسل بعدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (13 آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت روز دانش آموز گفت: اینکه هموارهخ علیه انقلاب اسلامی دشمنی وجود دارد و این دشمنی نشان داده می شود، نشانه بیچارگی دشمنان است اما این بیچارگی را با قیافه گرفتن کتمان می کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: تمدن اروپایی آمریکایی به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نفس های آخرش را می کشد و انقلاب ما یک انقلاب معنوی است که بر پایه اسلام ناب محمدی بنا نهاده شده است.

وی اضافه کرد: امروز در 13 آبان ملت مقاوم و قوی فارس به میدان آمده تا فریاد معنویت و به حق بودن را در روز استکبار ستیزی سر دهد و باید دنیا بداند که هر تمدن جدیدی هم بخواهد توسط یک ملت بنا شود باید بر اساس معرفت و معنویت شکل بگیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به معرفت بیان کرد: باید برای انجام اقدام مطلوب دارای چهار معرفت بنیادین، راهبردی، کاربردی و عملی باشیم و معارف کاربردی به این معناست که باید در مقام تصمیم گیری، اطلاعات صحیحی داشته باشیم.

آیت ‌الله دژکام ادامه داد: در معرفت بنیادین، اصول و مبانی فرهنگ مطرح است و پایه تمدن ما بر یقین به وجود خداوند قرار دارد که باید به این مهم توجه کنیم.

وی با تاکید بر شهادت مظلومانه شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم گفت: شهدا همواره زنده هستند و خدا باوری پایه تمدن ماست و انقلاب اسلامی بر پایه ایمان استوار شده است.

آیت ‌الله دژکام افزود: باید چارچوب جهت گیری انقلاب را بشناسیم و برای همین است که بر مسئله ولایت فقیه اصرار و تاکید می کنیم زیرا ولی فقیه جهت گیری ما را مشخص می کند.

وی اضافه کرد: آمریکا می خواهد در مقابل اندیشه قوی ما بایستد و برای همین با عرضه کردن چیزهایی به عنوان حق عمل می کند تا مردم را فریب دهد و به معرفی اسلام تحجر یعنی داعش و اسلام لیبرال می پردازد و امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اسلام متحجرین برخورد کرده اند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ما با اسلام تحجر و لیبرال مخالف هستیم زیرا انقلاب اسلامی ما از اسلام ناب محمدی ریشه گرفته است و اسلام ما مخالف ظلم و مدافع مظلوم است.

نماینده ولی ‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه حق بر باطل پیروز است، هم گفت: امیدواریم که انتقام خون شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) سریعتر گرفته شود.

وی افزود: ١٣ آبان، روز دانش آموز است و دانش آموزان در حرکت اسلامی و انقلابی همواره نقش موثری داشته اند و شهادت دانش آموزان در آبان 58، زمینه پیروزی حرکت اسلامی بود و امروز ادامه این حرکت به عهده جوانان نسل بعدی قرار دارد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امروز ایران اسلامی شاهد یک موج عظیم از دانش آموزانی است که پای آرمان‌ های انقلاب ایستاده اند و سرود «سلام فرمانده» سر می دهند که نماد بیعت با رهبری است.

وی تاکید کرد: دشمنان ما با ایران قوی مخالف هستند اما ما مدافع ایران قوی هستیم و امروز ایران قوی تنها به تسلیحات نظامی نیاز ندارد بلکه در همه ابعاد باید به قدرت اسلام و ایران افزوده شود و با اتحاد و همدلی می توانیم ایران قوی را محقق کنیم که مشت محکمی بر دهان آمریکاست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: شیراز باید به یکی از موتورهای پیشران ایران قوی تبدیل شود و برای موفقیت در این زمینه به قدرت اقتصادی نیاز داریم و از ظرفیت های فارس برای پیشرفت اقتصادی باید بهره بگیریم.

کد خبر 1229142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha