لزوم توجه به فرهنگ عمومی و صیانت از مرزهای فرهنگی

حجت‌‌الاسلام کلاه‌کج در پیامی به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اعلام کرد: امروزه با توجه به تحولات اجتماعی، اهمیت توجه به فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی و و صیانت ازمرزهای فرهنگی و متحول ساختن آن متناسب با مقتضیات روز، دوچندان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، در پیام حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج به مناسبت 14 آبان روز فرهنگ عمومی آمده است: امروزه تحولات اجتماعی، فرآیند پرشتاب جهانی شدن و دیگر پدیده‌ها سبب دگرگونی‌های بنیادی در فرهنگ شده است، از این رو اهمیت به فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی و صیانت از جلوه‌های احساسی و هنجارها برای عموم جوامع و ملت‌ها و صیانت ازمرزهای فرهنگی و متحول ساختن آن متناسب با مقتضیات روز، دوچندان شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این پیام می‌افزاید: از آنجا که فرهنگ عمومی هر ملتی همواره در معرض ارزیابی نسل‌های تازه است و نیازهای زندگی، اموری متغیر هستند، پاسخگویی به آنها ضرورت دارد.

 

وی اضافه می‌کند: تلاش برای پاسخ گویی به نیازهای تازه و در عین حال رفع کاستی‌های برملا شده در جریان ارزیابی فرهنگ، به ایجاد شیوه‌های زندگی یا فرهنگ عمومی منجر می‌شود؛ بر همین اساس ضرورت هم‌سویی و هماهنگی برنامه‌ریزان و صاحب‌نظران فرهنگی و به دیگر عبارت مهندسی فرهنگی و هم‌افزایی در توسعه فرهنگ عمومی بیش از پیش احساس می‌شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان ضمن گرامیداشت ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی، این روز را فرصت مناسبی برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه و رسالتی دانست که از این بابت به عهده مسئولان قرار گرفته است.  

 

وی در پایان این پیام ابراز امیدواری می‌کند شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، بتواند در راستای تحقق آرمان‌های فرهنگی انقلاب، به طراحی و سیاست‌گذاری برنامه‌های مبتنی بر نیاز واقعی جامعه گام بردارد.

 

کد خبر 1229230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha