لزوم تغییر نگرش ها و روش ها در حوزه مدیریت فرهنگ

اسماعیلی تغییر نگرش ها و روش ها در حوزه مدیریت فرهنگ را یک ضرورت دانست و گفت:امید است با تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه نگاری و رفع مشکلات این قشر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازاستان مازندران، محمد مهدی اسماعیلی، امشب(۱۳آبان) در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مازندران که در مجتمع حبیب بن مظاهر بهزیستی در تنکابن در حال برگزاری است،‌‌ ضمن گرامیداشت یاد ونام شهدای دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم مازندران و پاسداشت روز ملی مازندران، اظهار کرد: ثبت تاریخ ملی تشکیل حکومت علویان در ۱۴آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز اقدامی ارزشمند بوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی رامسر اشاره و بیان کرد: تلاش داریم این پروژه به زودی با همراهی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعیین تکلیف شود.

 

وی از نوسازی مجتمع فرهنگی تنکابن خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از پروژه های فرهنگی در سطح استان به میراث بدل شده باید تلاش کنیم زمینه تکمیل این پروژه ها با هدف اعتلای حوزه فرهنگ و هنر مرتفع شود.

 

اسماعیلی به پروژه نیمه کاره تالار مرکزی ساری طی ۱۶سال که  ۸۰میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شد اشاره کرد و  یادآور شد: در دولت سیزدهم در هشت ماه ۹۰میلیارد تومان هزینه شد و تالار مرکزی ساری افتتاح شد .  

 

وی با بیان اینکه در یک روند فرسایشی در بخش هزینه های حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفته ایم،‌گفت: سال ۱۳۸۵کل بودجه حوزه کتاب ۲۵۰میلیارد تومان بوده است وزارتخانه ۸۰میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از حوزه نشر داشت .

 

اسماعیلی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲باید بودجه ای برای تقویت انجمن های فرهنگی هنری شهرستان ها اختصاص یابد،‌افزود: باید در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری کنیم تا شاهد جوش اهالی فرهنگ و هنر برای خلق آثار فاخر باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید به اندازه سرمایه گذاری مان توقع داشته باشیم،‌گفت: امروز در حوزه آموزش و پرورش تمام هنر وزیر این که فقط مطالبات را بتواند مرتفع کند.

 

اسماعیلی به اغتششات اخیر کشور و حضور برخی از دانش آموزان در حوادث اشاره کرد و افزود: متاسفانه در ایام کرونا ۲سال مدارس و فضاهای آموزشی تعطیل بوده اند و به جهت فاصله دانش آموزان با فضای آموزشی و ارتباط بیش از پیش با فضای مجازی شاهد آسیب های در حوزه دانش آموزی هستیم.

 

وی با بیان اینکه نیاز به تغییر ریل و نگرش در حوزه فرهنگ داریم،‌گفت: باید به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور توجه ویژه کنیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۴هزار رسانه در کشور مجوز فعالیت دارند، افزود: تلاش داریم برای رفع نقایص حوزه رسانه تدبیر شود.

 

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم حوزه فرهنگ و هنر نقش خود را در کشور ایجاد کند باید فضای اعتلای آن را مشخص کنیم،‌گفت:مشکلات خبرنگاران در قالب لایحه جامع روزنامه نگاری مرتفع خواهد شد. بیش از ۶۰ماده مهم دارد و مباحث مربوط به امنیت شغلی نیز در این لایحه دیده شده است.که به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

 

 اساعیلی اضافه کرد: لایحه جامع روزنامه نگاری را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسانده ایم و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه نگاری و رفع تمامی موانع و مشکلات پیش روی اهالی رسانه باشیم.

 

وی از اختصاص اعتبار ۳۰میلیارد ریالی برای شوراهای فرهنگ عمومی استان ها  خبر داد و گفت: استان هایی که سند فرهنگی تدوین کرده اند از این اعتبار بهره مند خواهند شد.

کد خبر 1229293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha