اجرای عملیات فریدون با طرح مسئله حجاب/ چهار ویژگی متفاوت آشوب های مدنی اخیر با فتنه های گذشته ایران

امیدیان گفت: در لابه لای بررسی ها و کارهای امنیتی مجموعه امنیتی کشور در تیرماه سال گذشته، دستگاه امنیتی ما ملتفت شد که در سال ۱۴۰۱ دشمنان عملیاتی تحت عنوان « عملیات فریدون» اجرا می کنند که به قول خودشان مدل اقدام مهلک طی ۱۵ تا ۲۰ روز بود.

« حسین امیدیان» در جریان آشوب های اخیر و رویدادهای امنیتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مقدمه آشوب های اخیر به برنامه ریزی ترکیبی سال گذشته برمی گردد که خبر تحلیل ترکیبی کوتاه در این زمینه حائز اهمیت است. 

 

دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء استان البرز افزود: در لابه لای بررسی ها و کارهای امنیتی مجموعه امنیتی کشور در تیرماه سال گذشته، دستگاه امنیتی ما ملتفت شد که در سال ۱۴۰۱ دشمنان عملیاتی تحت عنوان « عملیات فریدون» اجرا می کنند که به قول خودشان مدل اقدام مهلک طی ۱۵ تا ۲۰ روز بود.

 

وی با اشاره به اهمیت رصدهای مختلف نسبت به جریان عملیات فریدون اظهار کرد: آنان با بررسی خود مطلوبی که در نظر گرفته بودند، جغرافیای گسترده استان های مختلف کشور بود؛ عرصه سیاسی نیز برای آنان به جهت های مختلف منتفی بود. 

 

وی با در نظر گرفتن حوزه مطلوب اقتصاد یکی از برنامه ها و نقطه هدف دشمنان انقلاب اسلامی ایران در طول سال های گذشته بود، بیان کرد: جنبش فرودستان از طرف دشمنان با هدف بهره مندی از حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گرفت، همزمان ۷۰ تن طلا در کشور مفقود شده بود، اثر روانی و حقیقی رشد قیمت ها و جریان نفوذ به شدت فعال بود. 

 

طرح حکیمانه مواسات در مقابله با طرح دشمن در حوزه اقتصادی

 

پژوهشگر و فعال سیاسی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب با بیان طرح حکمیانه مواسات، مانع رشد هدف دشمنان در حوزه اقتصادی شد، در قالب این طرح، نیازهای مردم به صورت مستمر در قالب های مختلف با ورود نهادهای مختلف انجام شد. 

 

به گفته امیدیان، دشمنان انقلاب اسلامی ایران متوجه شدند که ملت ایران با توجه به اوج تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی و وضعیت معیشتی به دلیل کاستی ها و کمی ها، دست به آشوب مدنی نمی زند که موضوع ماکارانی را مدتی بعد مطرح کردند و تست نهایی اقتصادی آن ها برای شورش در ایران به نتیجه نرسید. 

 

امیدیان در بخش دیگر سخنان خود به عملیات فرهنگی ایران در جریان پیاده روی اربعین حسینی و نتایج عظیم آن اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران، در مرز عراق و ایران با توجه به اهمیت اقدام های نظارتی در جریان برپایی اربعین تحرک هایی را انجام دادند ولی به نتیجه دلخواه نرسیدند. 

 

وی با بیان اینکه عملیات فریدن با طرح مسئله حجاب و سرمایه گذاری بر دانش آموزان و دانشجویان اجرا شد توضیح داد: انتخاب یک مهر برای عملیات فریدون با محوریت حجاب با هدف این بود که نظام به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه نتواند کنترل و هدایت لازم را داشته باشد. 

 

وی با اشاره به اینکه ۲ نفر در حوزه مخالفت با حجاب در خارج از کشور متمرکز هستند ادامه داد: فوت مهسا امینی زمینه ای را فراهم کرد که امید دانا و مسیح علی نژاد، موظف شدند که در عملیات مخالفت حجاب مأموریت خود را انجام دهند. 

 

به گفته تحلیل گر مباحث اجتماعی و سیاسی، یکی از درگیری ها مورد بحث با مسیح علینژآد از طرف دشمنان انقلاب اسلامی این است که تو عملیات رو پیش از یکم مهر یعنی ۲۵ شهریور ( همزمان با فوت مهسا امینی) شروع کردی. 

 

چهار ویژگی در جریان عملیات مخالفت با حجاب متفاوت با دیگر فتنه ها در ایران

 

امیدیان در خصوص تفاوت این آشوب ها با دوره های قبل اظهار کرد: این دوره از فتنه ها در مهرماه سال جاری، چهار ویژگی متفاوت داشت که در دوره های قبل شاهد آن نبودیم، اول اینکه این فتنه، رأس نداشت، یعنی اینکه از ضدانقلاب های داخلی و کومله ها، تجزیه طلب ها، منافقین و پهلوی همه و همه پای کار آمدند. 

 

وی افزود: لیدرهای اغتشاشگر با ۲۰۰ ساعت آموزش در میدان بودند، ولی رهبری و رأس نداشتند؛ دوم اینکه مطالبه قابل حل روی میز نبود، هیچ مطالبه ای که قابل حل باشد روی میز نبود. برداشتن حجاب مطالبه ای مطرح شده که سطح آن همانی است که نیلوفر فولادی در هلند نشان داد. سطح برهنگی کامل مطالبه این افراد بود. 

 

تحلیل گیر سیاسی بیان کرد: سومین ویژگی فشار جدی رسانه بود، ما هنوز به اصل دعوای رسانه نرسیده ایم چون این صد قلم از زندگی بشر وارد اینترنت اشیاء می شود، در این جریان فتنه ما با فشار جدی رسانه روبه رو بودیم. سید حسن نصرالله برای تمام دنیا در همین زمان برای مردم علاقمند به ایران به حمایت از این ملت سخنرانی کرد. 

 

تکنیک وارونه و تکنیک اغناء

 

وی با اشاره به بهره مندی از تکنیک اغناء با عنوان تکرار بی محابا پشت سر هم کلیپ های رسانه ای پخش شد عنوان کرد: در این جریان تنظیم های رسانه ای وجود داشت، از ضعف سواد رسانه ای مردم نیز به شدت استفاده کردند. 

 

امیدیان از تکنیک دیگر در بعد رسانه ای نام برد و اظهار کرد: تکنیک دیگر در این عملیات، تکنیک وارونه سازی است؛ سال ها است که ما پلیس را در جبهه مقابله با اراذل و اوباش می شناسیم در حالی که در قالب این تکنیک پلس آدم بده شد. شد پلیش وحشت آفرین. 

 

تحلیلی گر سیاسی عنوان کرد: چهارمین ویژگی این فتنه اخیر، نوجوانان بودند، چرا که نظام نمی تواند راحت با آن درگیر شود؛ نوجوانان موتور پیشران انقلاب اسلامی ایران است این ها قرار است که دانشمند هسته ای شوند، وقتی به ایران واکسن فروخته نمی شود امثال دانشمندانی این کشور اقدام به تولید واکسن کنند. 

 

بنای نظام آمد بر مماشات حداکثری 

 

دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء استان البرز توضیح داد: بنای نظام با توجه به اینکه نوجوانان را سرگروه این اغتشاش ها قرار دادند مبنای خود را بر مماشات حداکثری قرار داد. تا این سپر انسانی دچار خدشه نشود. 

 

امیدیان در پایان خاطرنشان کرد: آنچه از بیانیه نهادهای امنیتی بیان می شود این است که ایران از یک کودتا عبور کرد و این برمی گردد به محاسبه های غلط دشمن که نتوانستند هدف خود را پیش ببرند. 

 

 

 

کد خبر 1229342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha