حرم حضرت معصومه (س) محل کسب معرفت و تعالی روح است

حجت الاسلام اصغر شاهرخی گفت: حرم مطهر آن حضرت برای همه ايرانيان يک پناهگاه و محل کسب معرفت و تعالی روح است.

حجت الاسلام «اصغر شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س)، گفت: اساسا به حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) گفته می شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: این بانوی بزرگوار در زمان حيات از نیازمندان و گرفتاران دستگیری کرده و پس از وفات نیز کرامات بسیار زیادی دارند.

 

وی با اشاره به این که یکی از بهترین کرامات حضرت معصومه (س) نقلی از آیت الله سيد شهاب الدين مرعشی نجفی است، بیان کرد: ایشان دليل آمدنش را به قم اين گونه نقل می کند؛ پدرم ( سيد محمود مرعشی نجفی) چهل شب در حرم حضرت علی (ع) چله نشینی و راز و نياز با خداوند می کند تا این که شب چهلم آن حضرت را در خواب می بيند که می فرمايد؛ سید محمود چه می خواهی؟ عرض می کند؛ «می خواهم بدانم قبر فاطمه زهرا (ع) کجاست؟ تا آن را زیارت کنم».

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد؛ حضرت علی (ع) فرمود؛ «من که نمی توانم بر خلاف وصیت آن حضرت، قبر او را معلوم کنم.» عرض کرد؛ «پس من هنگام زیارت چه کنم؟» حضرت فرمود؛ «خدا جلال و جبروت حضرت فاطمه (ع) را به فاطمه معصومه (ع) عنایت فرموده است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: هر کس بخواهد ثواب زیارت حضرت زهرا (ع) را درک کند به زیارت فاطمه معصومه (ع) برود.».

 

وی اضافه کرد: آیت الله مرعشی می گوید؛ «پدرم مرا سفارش می کرد که من قادر به زیارت ایشان نیستم اما تو به زیارت آن حضرت برو، بنابراین من برای زیارت فاطمه معصومه (ع) و ثامن الائمّه (ع) آمدم و به اصرار مؤسس حوزه علمیه قم حضرت آیت الله حایری در قم ماندگار شدم».

 

حجت الاسلام شاهرخی در تشریح چرايی سفر حضرت معصومه (س) به ایران، اظهار کرد: پس از آن که مامون در سال ۲۰۰ هجری امام رضا (ع) را از مدينه به مرو فراخواند، حضرت معصومه (س) یکسال بعد از آن به منظور ديدار و زيارت برادر از مدينه به سمت ايران و مرو حرکت کرد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: اما در منطقه ساوه به دليل تالمات روحی و اندوه ناشی از قتل برادران و برادر زاده هايش توسط ماموران عباسی، بيمار شد و بنا به پيشنهاد خود ايشان به قم مشرف شدند و چند روز بعد در شهر قم از دنيا رفتند ( البته برخی از پژوهشگران اخباری دال بر مسموم کردن آن حضرت توسط زنی در ساوه نقل می کنند).

 

وی تاکید کرد: برکات معنوی و مادی حضور حضرت معصومه (س) در شهر قم و تاثير آن بر کل ايران زياد است و هر ساله ميليون ها زائر و مجاور و حتی جهانگرد تحت شعاع نورانی حرم اين بانوی بزرگوار جذب شده و  بزرگی، عظمت و کرامت آن را به نظاره می نشینند.

 

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: در عظمت و شکوه ظاهری اين بارگاه مقدس حضرت معصومه (س)، حقيقت و معنويت خاصی نهفته است که دل و ديده هر بيننده ای را مجذوب خود می کند ولو اينکه آن فرد يک انسان غير مذهبی و حتی يک جهانگرد غير مسلمان باشد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: حرم مطهر آن حضرت برای همه ايرانيان يک پناهگاه و محل کسب معرفت و تعالی روحی است.

 

وی ابراز کرد: یکی از بهترين برکات وجود بارگاه اين بانوی بزرگوار، تاسيس حوزه علميه و تربيت هزاران عالم و انديشمند و عاشق اهل بيت (ع) است.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: شهر قم از نظر آب و هوا مزیت آنچنانی بر ديگر شهرها ندارد اما به برکت حضرت معصومه (س) امروزه پایتخت معنوی جهان و زمينه ساز انقلاب اسلامی و نويد بخش حکومت جهانی امام زمان (عج) است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که قم  آشيانه و پناهگاه خاندان رسالت است، اظهار کرد: در دوره هایی که خاندان رسالت توسط برخی از مردم و در بعضی مناطق مورد کم لطفی، اذيت و آزار قرار می گرفتند اما در شهر قم شيعيانی بودند که با دل و جان پذيرای خاندان رسالت بودند و وجود ده ها امامزاده واجب تعظيم در اين منطقه گواه بر اين مطلب است.

 

وی اضافه کرد: وجود حرم حضرت معصومه (س) که دارای عظمت، جاذبه و معنویت خاصی است، آشيانه و پناهگاهی برای همه مردم می باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: خداوند حرم مطهر حضرت معصومه (س) را پناهگاه اهل بيت (ع) برای مردم قرار داده تا هر کس گرفتاری دارد به اين آشيانه پناه آورد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه یادآور شد: بزرگانی که به درجات معنوی، علمی و معرفتی رسيده اند، همه داشته خود را از کريمه اهل بيت (ع) می دانند و افتخار می کنند اولين سلام صبحگاهی و باز کردن روزی شان را با بوسه یر ضریح این بانوی با کرامت داشته اند.

کد خبر 1229344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha