نشست «نقد و نگاهی به بیانیه آزادی خواندن» برگزار می شود

نشست «نقد و نگاهی به بیانیه آزادی خواندن» به مناسبت روز فرهنگ عمومی و به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد و به مناسبت روز فرهنگ عمومی، نشست «نقد و نگاهی به بیانیه آزادی خواندن» ۱۴ آبان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار می‌شود.

بیانیه آزادی خواندن با موضوع حقوق دسترسی به منابع خواندن، توسط انجمن کتابداران آمریکا(ALA) و شورای ناشران آمریکا تدوین و منتشر شده‌است. این بیانیه سال‌ها به عنوان مرجع گفت‌وگوها در خصوص حق و آزادی خواندن مورد بحث بوده و در این نشست محمود حکمت‌نیا، دانشیار رشته حقوق پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون پیشن وزیر دادگستری و حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن بیان مفاد و بررسی این بیانیه با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند شنبه ۱۴ آبان‌ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران حضور یابند، یا از طریق صفحه اسکای روم به آدرس skyroom.online/ch/researchpl/webinar، در این برنامه شرکت کنند. 

همچنین صفحه آپارات نهاد www.aparat.com/iranpl و پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد www.iranpl.ir  به صورت زنده این برنامه را پوشش خواهند داد.

کد خبر 1229356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha